reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 03 lipca 2017

W przysz艂ym roku ceny pami臋ci RAM spadn膮

Z powodu niedoboru komponent贸w na rynku utrzymuj膮 si臋 wysokie ceny pami臋ci RAM i dysk贸w SSD. Dyrektor regionalny Kingston Technology ocenia, 偶e w przysz艂ym roku sytuacja si臋 odwr贸ci, a ceny mog膮 spa艣膰 nawet o po艂ow臋.
鈥 Pami臋ci RAM i dyski SSD zachowuj膮 wysok膮 cen臋, poniewa偶 mamy w tej chwili do czynienia z niedoborem, brakuje komponent贸w do produkcji tych produkt贸w. Kilkana艣cie lat temu by艂o 15 firm produkuj膮cych chipy do pami臋ci flash i pami臋ci RAM. Dzisiaj zosta艂y cztery tego typu organizacje na 艣wiecie i je艣li kt贸ra艣 z nich ma jakie艣 k艂opoty b膮d藕 艣wiadomie chce pchn膮膰 ceny w g贸r臋, wystarczy im zdoby膰 si臋 na decyzj臋 o zamro偶eniu b膮d藕 czasowym zmniejszeniu produkcji. W momencie, w kt贸rym jest zbie偶no艣膰 interes贸w i wszyscy chcieliby uzyska膰 efekt wy偶szych cen na rynku, bardzo 艂atwo jest ten rynek kontrolowa膰 鈥 m贸wi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Pawe艂 艢migielski, dyrektor regionalny Kingston Technology. Wysoki kurs dolara spowodowa艂 wzrost cen wielu podzespo艂贸w komputerowych, jednak ceny pami臋ci RAM i flash ros艂y zdecydowanie najszybciej. Ten trend utrzymywa艂 si臋 przez ca艂y ubieg艂y rok i trwa do tej pory. Specjalizuj膮ca si臋 w analizach tego rynku firma badawcza TrendForce poda艂a, 偶e w okresie od wrze艣nia do pa藕dziernika 2016 roku 艣rednia cena 4 GB pami臋ci DRAM zwi臋kszy艂a si臋 o 20 proc. (z 14,5 do 17,5 dol.), a wzrosty cena utrzymaj膮 si臋 r贸wnie偶 w 2017 roku.
鈥 Przez ca艂y 2016 rok a偶 do teraz mieli艣my do czynienia z sytuacj膮, gdy ceny pami臋ci id膮 w g贸r臋 wskutek niedoboru komponent贸w. Uwa偶amy, 偶e ta sytuacja si臋 odwr贸ci, poniewa偶 kilku producent贸w stara si臋 bardzo szybko zwi臋kszy膰 mo偶liwo艣ci produkcyjne, aby za艂apa膰 si臋 na to eldorado. Kiedy ceny pami臋ci s膮 wysokie, firmy naturalnie chc膮 produkowa膰 wi臋cej, co zaowocuje tylko tym, 偶e w 2018 roku b臋dziemy mie膰 nadprodukcj臋 i ceny pami臋ci b臋d膮 zje偶d偶a膰 po r贸wni pochy艂ej. Za rok ceny dysk贸w SSD, pami臋ci flash mog膮 by膰 ni偶sze o oko艂o 30鈥50 proc.鈥 prognozuje Pawe艂 艢migielski.
Ceny pami臋ci RAM rosn膮 przez niewystarczaj膮c膮 ilo艣膰 ko艣ci u偶ywanych do ich produkcji. Brak komponent贸w przek艂ada si臋 na ni偶sz膮 poda偶 i wy偶sze ceny. Dyrektor regionalny Kingston Technology ocenia jednak, 偶e ju偶 w przysz艂ym roku ceny powinny spa艣膰, i to radykalnie. Zar贸wno w Polsce, jak i na ca艂ym 艣wiecie Kingston ma oko艂o 50-procentowy udzia艂 w rynku w segmencie RAM (co zapewnia mu pozycj臋 globalnego lidera), ale specjalizuje si臋 tak偶e w produkcji r贸偶nych innych typ贸w pami臋ci. Na pocz膮tku tego roku firma oficjalnie zaprezentowa艂a now膮 pami臋膰 USB, oferuj膮c膮 najwi臋ksz膮 obecnie na rynku pojemno艣膰 2 TB. Pendrive DataTraveler Ultimate Generation Terabyte to w tej chwili jedyny na 艣wiecie no艣nik umo偶liwiaj膮cy przechowywanie tak du偶ych plik贸w. 鈥 Ci膮gle du偶ym biznesem s膮 pami臋ci RAM do komputer贸w. Ten segment rynku nie ro艣nie szczeg贸lnie szybko, poniewa偶 na 艣wiecie nie przybywa komputer贸w stacjonarnych. Bardzo szybko rosn膮c膮 cz臋艣ci膮 biznesu s膮 za to pami臋ci do wszelkiego rodzaju urz膮dze艅 mobilnych, telefon贸w kom贸rkowych, aparat贸w fotograficznych, smartfon贸w, tablet贸w, do wszystkich urz膮dze艅, kt贸re ju偶 nosimy, albo za moment zaczniemy ich u偶ywa膰 [/i]鈥 m贸wi Pawe艂 艢migielski. Kingston zamierza w najbli偶szych latach skupi膰 si臋 na fundamentach swojego biznesu, czyli produkcji pami臋ci RAM, pami臋ci flash, USB i dysk贸w SSD. R贸wnolegle firma chce jednak dynamicznie rozwija膰 nowy segment, czyli produkty dla graczy. Koncern wyodr臋bni艂 sp贸艂k臋 HyperX, w kt贸rej ofercie znalaz艂y si臋 m.in. s艂uchawki, klawiatury i myszy do gamingu. Wkr贸tce maj膮 do nich do艂膮czy膰 nowe kategorie produktowe. Dyrektor regionalny Kingstona podkre艣la, 偶e gamingowy rynek ro艣nie w skokowym tempie, a firmy, kt贸re ju偶 teraz zaznacz膮 na nim swoj膮 pozycj臋 i b臋d膮 kszta艂towa膰 gusta graczy, prze艣cign膮 konkurencj臋 i w przysz艂o艣ci 艂atwiej im b臋dzie poszerza膰 portfolio w tym segmencie. 鈥 Idziemy w kierunku gier. HyperX to nasza najszybciej rosn膮ca kategoria produktowa. Rynek graczy i gamingu rozwija si臋 w takim tempie, w jakim nie rozwija艂a si臋 偶adna inna kategoria produktowa. Pracuj臋 z Kingston 22 lata i nie pami臋tam szybciej rosn膮cego biznesu. Wystarczy popatrze膰, ilu jest graczy, nie tylko nastolatk贸w, kt贸rzy sp臋dzaj膮 wiele godzin, graj膮c w gry komputerowe: jedni na telefonach, inni na konsolach, a jeszcze inni na PC. Ludzie pr贸buj膮 znale藕膰 co艣, co roz艂adowuje stres, zapewni im rozrywk臋, zagospodaruje czas. Gry doskonale si臋 do tego nadaj膮. Ten rynek ma ogromny potencja艂, wyra藕nie to widzimy 鈥 podsumowuje dyrektor regionalny Kingston Technology. 殴r贸d艂o: Newseria Innowacje
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 20 2019 12:04 V12.2.3-2