© Bosch
Przemysł elektroniczny |
Partnerstwo Boscha i Sony
Firmy Bosch i Sony Semiconductor Solutions współpracują w zakresie nowej technologii kamer samochodowych.
Nagłe oślepienie i ograniczone widzenie: kierowcy często doświadczają tego podczas jazdy samochodem w słoneczny dzień, kiedy słońce jest nisko nad horyzontem. Krótkotrwałe oślepienie występuje często podczas wyjeżdżania z ciemnego tunelu w jasny dzień. Zmienne lub złe warunki oświetleniowe są wyzwaniem nie tylko dla ludzkiego oka, ale także dla czujników wideo, takich jak te, które są potrzebne dla systemów wspomagania kierowcy i zautomatyzowanej jazdy. Bosch i Sony Semiconductor Solutions rozpoczynają współpracę w celu ulepszenia tych czujników. Obie firmy dążą do wspólnego opracowania innowacyjnej konstrukcji kamer, która umożliwi samochodom niezawodne monitorowanie otoczenia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
- Bosch i Sony Semiconductor Solutions łączą technologiczne know-how lidera rynku w zakresie czujników obrazu oraz wiedzę największego producenta części samochodowych na świecie – mówi Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.
Lepsze widzenie w trudnych warunkach oświetleniowych
Czujniki wideo tworzą wraz z radarami i czujnikami ultradźwiękowymi narządy zmysłów współczesnych samochodów. W celu rozwijania systemów wspomagania kierowcy, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne przed pieszymi, asystent pasa ruchu, czy rozpoznawanie znaków drogowych, kamery stają się coraz bardziej zintegrowane z nowoczesnymi pojazdami.
Zaletą czujników wideo jest to, że mogą wykrywać obiekty, a wytwarzane obrazy zawierają ogromną ilość informacji. Bosch od wielu lat produkuje czujniki wideo w technologii mono i stereo dla zapewnienia 360 stopniowego pola widzenia, i w tej dziedzinie jest jednym z wiodących dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego. W przyszłości czujniki wideo będą istotnym elementem koncepcji czujników do autonomicznej jazdy. Wymaga ona niezawodnego działania kamer, gdy następuje nagła zmiana warunków oświetlenia z ciemności do jasności i odwrotnie. Ponadto muszą one być w stanie od razu rozróżniać szczegóły, gdy w trakcie przechwytywania obrazu doszło do drastycznych różnic w jasności. - Automatycznie poruszające się samochody będą bezpieczne na drodze tylko wówczas, gdy przez cały czas będą w stanie dokładnie rejestrować swoje otoczenie – mówi Steiger.
Źródło: Bosch