reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 06 czerwca 2017

Ekrany dotykowe w samochodach coraz popularniejsze

Przemysł motoryzacyjny coraz łaskawszym okiem patrzy na dotykowe ekrany pojemnościowe, które są w stanie sprostać wymaganiom nowoczesnych aplikacji samochodowych.
Użytkownicy przyzwyczaili się już do smartfonów i tabletów, a ekrany dotykowe są coraz powszechniej stosowane w pojazdach. Prognoza dostaw ekranów dotykowych dla branży motoryzacyjnej zakłada osiągnięcie liczby 50 mln sztuk w 2017 roku, o 11% więcej niż w roku 2016, gdy ta liczba wyniosła 45 mln sztuk – raportuje firma analityczna IHS Markit. Co więcej, w 2017 roku sprzedaż ekranów pojemnościowych ma być większa, niż ekranów w technologii oporowej.

- Pomimo obaw związanych z bezpieczeństwem użytkowania ekranów dotykowych w trakcie jazdy, urządzenia te stają się częścią standardowego wyposażenia w nowych samochodach, które wchodzą na rynek – komentuje Shoko Oi, starszy analityk w IHS Markit.

Ekrany w samochodach prezentują obraz z różnych źródeł, zarówno z wewnątrz, jak i zewnątrz pojazdu. Jednak wiele nowych aplikacji wymaga paneli dotykowych, przez co wyświetlacze w samochodach już nie tylko dostarczają informacje, ale pełnią funkcję interfejsu człowiek-maszyna. Ta zmiana, wraz ze zwiększającą się ilością prezentowanych danych, sprawiają, że pojawia się zapotrzebowanie na ekrany o większych rozmiarach i niestandardowych kształtach oraz wyższych rozdzielczościach.



Źródło: © IHS Markit
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2018 11:24 V11.8.1-2