reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 17 lutego 2017

Sprzedaż tabletów spadła o 6,6%

Globalna sprzedaż tabletów w 2016 roku spadła o 6,6% i wyniosła 157,4 mln sztuk - raportuje firma analityczna TrendForce.

Markowi sprzedawcy tabletów nie mają jednak zbyt wielkich powodów do narzekań, bo i tak ich sprzedaż była wyższa niż oczekiwano, w szczególności ze względu na bardzo dobry sezon świąteczny. - Markowi dostawcy tabletów odnotowali łącznie niewielki spadek sprzedaży w 2016 roku – mówi Anita Wang, analityk TrendForce. Wang dodaje, że chociaż Apple zanotował roczny spadek sprzedaży tabletów o 14,1%, to w ciągu trzech ostatnich miesięcy roku popyt na iPady był bardzo duży. Natomiast Amazon ma na koncie fenomenalny wynik, ponieważ niemal podwoił roczną sprzedaż. Także Huawei, Lenovo i Acer zwiększali dostawy. Lider zestawienia, Samsung, zanotował spadek o 19,4%. Południowokoreańska firma w 2017 roku zamierza mocno postawić na wyświetlacze OLED i zaprezentuje dwa modele tabletów z takimi ekranami jeszcze na początku roku. Inaczej przedstawia się sytuacja w segmencie tabletów o nieoznaczonej marce, tam sprzedaż urządzeń spadła aż o 20% w 2016 roku. Główną przyczyną była ograniczona dostępność wyświetlaczy. TrendForce przewiduje, że w 2017 roku na sprzedaż tabletów będzie nadal negatywnie wpływać tendencja konsumentów do wybierania smartfonów o dużych ekranach. Podaż wyświetlaczy również może być niewystarczająca, szczególnie że koreańscy dostawcy ograniczyli produkcję paneli LCD. Prognoza analityków TrenForce na 2017 rok zakłada sprzedaż 147,8 mld tabletów, czyli spadek o 6,1% w porównaniu do roku poprzedniego. © TrendForce
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-2