reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 17 lutego 2017

Sprzeda偶 tabletów spad艂a o 6,6%

Globalna sprzeda偶 tablet贸w w 2016 roku spad艂a o 6,6% i wynios艂a 157,4 mln sztuk - raportuje firma analityczna TrendForce.
Markowi sprzedawcy tablet贸w nie maj膮 jednak zbyt wielkich powod贸w do narzeka艅, bo i tak ich sprzeda偶 by艂a wy偶sza ni偶 oczekiwano, w szczeg贸lno艣ci ze wzgl臋du na bardzo dobry sezon 艣wi膮teczny. - Markowi dostawcy tablet贸w odnotowali 艂膮cznie niewielki spadek sprzeda偶y w 2016 roku 鈥 m贸wi Anita Wang, analityk TrendForce. Wang dodaje, 偶e chocia偶 Apple zanotowa艂 roczny spadek sprzeda偶y tablet贸w o 14,1%, to w ci膮gu trzech ostatnich miesi臋cy roku popyt na iPady by艂 bardzo du偶y. Natomiast Amazon ma na koncie fenomenalny wynik, poniewa偶 niemal podwoi艂 roczn膮 sprzeda偶. Tak偶e Huawei, Lenovo i Acer zwi臋kszali dostawy. Lider zestawienia, Samsung, zanotowa艂 spadek o 19,4%. Po艂udniowokorea艅ska firma w 2017 roku zamierza mocno postawi膰 na wy艣wietlacze OLED i zaprezentuje dwa modele tablet贸w z takimi ekranami jeszcze na pocz膮tku roku.

Inaczej przedstawia si臋 sytuacja w segmencie tablet贸w o nieoznaczonej marce, tam sprzeda偶 urz膮dze艅 spad艂a a偶 o 20% w 2016 roku. G艂贸wn膮 przyczyn膮 by艂a ograniczona dost臋pno艣膰 wy艣wietlaczy.

TrendForce przewiduje, 偶e w 2017 roku na sprzeda偶 tablet贸w b臋dzie nadal negatywnie wp艂ywa膰 tendencja konsument贸w do wybierania smartfon贸w o du偶ych ekranach. Poda偶 wy艣wietlaczy r贸wnie偶 mo偶e by膰 niewystarczaj膮ca, szczeg贸lnie 偶e korea艅scy dostawcy ograniczyli produkcj臋 paneli LCD. Prognoza analityk贸w TrenForce na 2017 rok zak艂ada sprzeda偶 147,8 mld tablet贸w, czyli spadek o 6,1% w por贸wnaniu do roku poprzedniego.



漏 TrendForce
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 13 2018 13:08 V11.10.14-2