reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© aydindurdu dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Lublin chce utworzyć Centrum Elektromobilności

Lublin chce być pionierem w dziedzinie elektromobilności. Miasto jest gotowe do wdrażania programów pilotażowych, wypracowania dobrych praktyk i zbudowania zespołu eksperckiego.

Miasto Lublin 20 lutego podpisze list intencyjny z Ministerstwem Rozwoju i Finansów oraz Ministerstwem Energii i Polskim Funduszem Rozwoju SA, który zakłada podjęcie współpracy z Rządem RP na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce. - Obecnie Lublin jest gotowy i chętny do wdrażania programów pilotażowych w dziedzinie elektromobilności, wypracowania dobrych praktyk, zbudowania zespołu eksperckiego i utworzenia Centrum Elektromobilności w naszym mieście. Ze względu na ochronę powietrza przed zanieczyszczeniami pyłowymi i gazowymi oraz potrzebę ograniczenia hałasu w mieście, rozwój komunikacji elektrycznej jest bardzo potrzebny – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina. Miasto podkreśla, że jego atutem jest stały rozwój transportu zbiorowego, ukierunkowanego na elektromobilność od 63 lat. - Jako miasto mamy bardzo dobre warunki i chcemy realizować cele „Planu rozwoju elektromobilności w Polsce”. Lublin posiada niezbędną infrastrukturę, którą tworzy ponad 61 km trakcji trolejbusowych oraz największy system „pojazdów na szelkach” liczący 90 trolejbusów kursujących na 12 liniach i 111 trolejbusów w inwentarzu (wszystkie pojazdy są produkcji polskiej, w tym 38 trolejbusów wyprodukowanych w Lublinie przez firmę URSUS) – czytamy w komunikacie. W Lublinie jest także 12 podstacji trolejbusowych zarządzanych zdalnie przez Centrum Sterowania Mocą. Trolejbusowa sieć trakcyjna może być wykorzystywana jako sieć wewnętrzna do testowania urządzeń stabilizujących sieć elektroenergetyczną i systemów magazynowania energii. W mieście powstał również autobus elektryczny URSUS Elektrowolt, stanowiący bazę do badań przygotowawczych dla systemu autobusu elektrycznego. Plany rozwoju transportu zbiorowego na lata 2014-2020 przewidują zakup 40 nowych trolejbusów, budowę 3 podstacji zasilających trakcję trolejbusową oraz budowę 10 km nowej trakcji trolejbusowej. Lublin ma również plany uruchomienia systemu autobusu elektrycznego, obejmującego autobusy elektryczne (32 w ramach projektów podstawowych i około 35 w ramach projektów rezerwowych) oraz stanowiska szybkiego ładowania (7 w ramach projektów podstawowych i 5 w ramach projektów rezerwowych). Pojazdy będą wyposażone w ogniwa umożliwiające przejazd minimum 40 km pomiędzy ładowniami – czas ładowania ok. 10 minut na przystanku końcowym (pętli). Źródło: lublin.eu

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama