reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 29 września 2009

Jak zostać kooperantem ABB?

Wszystkim przyda się wiedza, czego oczekuje ABB od swoich kooperantów. Mówi o tym Janusz Petrykowski, wiceprezes zarządu ABB Sp. z o.o., w wywiadzie udzielonym portalowi wnp.pl.

Wnp.pl informuje, iż ABB w Polsce kooperuje już z tysiącem kooperantów. Wczoraj na łamach evertiq poinformowaliśmy, o zamiarze wybudowania w Łodzi zakładu produkcji energoelektroniki w roku 2011. Prezes Janusz Petrykowski wypowiada się na łamach wnp.pl na temat oczekiwań koncernu, dotyczących potencjalnych kooperantów: ‘Formalnie, nie wymagamy rzeczy nadzwyczajnych. Będąc od wielu lat liderem w dziedzinie technologii energetyki i automatyki, oczekujemy od partnera gotowości do wdrażania naszych wymogów jakościowych i technicznych, czyli gotowości do inwestowania w innowacyjność, stałego doskonalenia produktu i – co za tym idzie - obniżania ceny. Nasz wyrób finalny musi być bowiem konkurencyjny pod każdym względem i cechować się pożądanymi zmianami. Ponieważ naszą filozofią jest brak tolerancji dla nieetycznych i niezgodnych z prawem zachowań, spodziewamy się, że i nasz partner w biznesie stosuje się do zasad etyki biznesu. Oczekujemy lojalności we współpracy. Np. z założenia nie podejmujemy trwałej współpracy z kooperantami produkującymi dla naszych konkurentów rynkowych. Warunkiem wręcz wstępnym jest, aby posiadał on certyfikaty ISO lub innych standardów. Problem polega na tym, że nie wszyscy krajowi producenci spełniają te kryteria, a my nie dobieramy partnerów wyłącznie z tego względu, że ktoś ma o 5-10 proc. niższą cenę.’ Wywiad portalu wnp.pl przynosi również odpowiedź na pytanie, czego może się spodziewać dostawca koncernu: ’Zacznę od końca – stabilne zamówienia, które mogą nawet przekroczyć jego dotychczasowe moce, co oznacza rozwój produkcji i firmy. Dlatego, że zamawiamy komponenty na potrzeby polskich zakładów ABB, ale w wielu przypadkach zakładów grupy w innych krajach. Gwarantujemy szkolenia i przenoszenie na jego grunt kluczowych dostawców naszego know-how w zakresie organizacji pracy i technologii, wdrażania najlepszych praktyk, z czym zresztą wiążą się np. nasze oceny tych procesów u niego. Pomagamy więc podnosić jego kompetencje i konkurencyjność, zgodnie z globalnymi trendami. Zależy nam na zbudowaniu wieloletnich relacji, co jest kosztowne może przez pewien czas dla obu stron, ale też owocuje później latami. W końcu siła ABB, jak każdego koncernu, zależy, m.in od siły i jakości jego poddostawców.’
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-2