© ginasanders dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Sześć wyzwań automatycznego prowadzenia
Eksperci firmy Continental przewidują, że w pełni automatyczne prowadzenie pojazdu będzie możliwe na autostradach już od 2025 roku.
– Sukces koncepcji automatycznego prowadzenia w dużej mierze zależy od stopnia zaufania społecznego. Przyszli użytkownicy tego rozwiązania powinni mieć okazję do lepszego poznania technologii, dzięki której w przyszłości przemieszczanie się będzie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe – mówi dr Elmar Degenhart, prezes zarządu Continental.
Opracowując komponenty i systemy potrzebne do automatycznego prowadzenia, konstruktorzy Continental stawiają czoła jednocześnie sześciu kluczowym wyzwaniom. Należą do nich: technologia czujników, łączność z klastrami, dialog człowiek-maszyna, architektura systemu, niezawodność oraz przychylne nastawienie do automatycznego prowadzenia. Oprócz prac nad systemem jazdy autostradą, firma prowadzi również prace nad technologią zautomatyzowanych manewrów parkingowych i planuje rozpowszechnienie systemów automatyzacji prowadzenia w mieście.
– Biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, automatyczne prowadzenie „od drzwi do drzwi” będzie możliwe od około 2030 roku. Co ważne, w tym czasie nie tylko samochód musi zostać dostosowywany do miasta, ale też miasto będzie dostosowywane do automatycznego prowadzenia, na przykład przez zapewnienie odrębnych pasów ruchu dla tego typu pojazdów – komentuje dr Elmar Degenhart.
Continental to firma z branży motoryzacyjnej, która zajmuje się rozwijaniem inteligentnych technologii dla transportu osób i ich dób. Obroty Continental w 2015 roku wyniosły 39,2 mld EUR, firma zatrudnia ponad 208 tys. pracowników w 53 krajach.
Źródło: Continental