reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© werner de coster dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 18 stycznia 2016

Sztuczna inteligencja zast臋puje ekrany smartfonów

U偶ytkownicy smartfon贸w deklaruj膮 w badaniach Ericsson, 偶e oczekuj膮 urz膮dze艅 o wi臋kszych ekranach i jednocze艣nie o d艂u偶szym dzia艂aniu baterii. Rozwi膮zaniem mo偶e by膰 inteligentny asystent, dzi臋ki kt贸remu b臋dzie mo偶na zrezygnowa膰 z korzystania z ekranu dotykowego smartfona lub tabletu.
Wed艂ug badaczy Ericsson ConsumerLab - 85 procent u偶ytkownik贸w smartfon贸w deklaruje, 偶e inteligentna elektronika ubieralna (ang. wearables) stanie si臋 powszechna w ci膮gu najbli偶szych pi臋ciu lat. Po艂owa respondent贸w wierzy, 偶e b臋dzie mog艂o komunikowa膰 si臋 z domowymi urz膮dzeniami w ten sam spos贸b jak z drug膮 osob膮. Taki spos贸b interakcji z przedmiotami i otoczeniem m贸g艂by by膰 mo偶liwy przy wykorzystaniu interfejs贸w sztucznej inteligencji. Sztuczna inteligencja umo偶liwi interakcj臋 z przedmiotami bez konieczno艣ci wykorzystania do tego celu wy艣wietlacza smartfona. Pytani konsumenci wierz膮, 偶e sztuczna inteligencja przejmie pe艂n膮 odpowiedzialno艣膰 za wiele codziennych aktywno艣ci takich, jak wyszukiwanie informacji w internecie czy porady podczas podr贸偶y. Powy偶sze czynno艣ci ju偶 teraz w du偶ym stopniu wykonywane mog膮 by膰 przez obecne w smartfonach interfejsy sztucznej inteligencji. Zauwa偶alna jest jednak ch臋膰 wykorzystania sztucznej inteligencji do zaawansowanych zastosowa艅. 44 procent respondent贸w uwa偶a 偶e dobrym rozwi膮zaniem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w roli nauczyciela. Czas ekran贸w rozpocz膮艂 si臋 w latach 50 dwudziestego wieku, w momencie w kt贸rym telewizja trafi艂a do masowego odbiorcy. Liczba ekran贸w w statystycznym gospodarstwie domowym zwi臋ksza艂a si臋 wraz z wej艣ciem na rynek komputer贸w osobistych i (kilka lat temu) smartfon贸w i tablet贸w. W 2011 roku sprzeda偶 smartfon贸w i tablet贸w przewy偶szy艂a sprzeda偶 komputer贸w osobistych. Badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab w tym samym roku wykaza艂o, 偶e u偶ytkownicy smartfon贸w mieszkaj膮cy w Nowym Jorku i Pary偶u w ci膮gu dnia sp臋dzaj膮 wi臋cej czasu przez ekranami swoich urz膮dze艅, ni偶 wykonuj膮c inne czynno艣ci. Ci膮gle korzystanie z urz膮dzenia trzymanego w d艂oni cz臋sto nie jest praktyczne. Po 60 latach dominacji, ekrany mog膮 ju偶 nied艂ugo odej艣膰 w niepami臋膰 - po艂owa u偶ytkownik贸w smartfon贸w uwa偶a, 偶e czas popularno艣ci tych urz膮dze艅 przeminie w ci膮gu najbli偶szych pi臋ciu lat. Ma艂a pojemno艣膰 baterii jest problemem dla u偶ytkownik贸w smartfon贸w, a rozmiary urz膮dze艅 w dalszym ci膮gu rosn膮. Mimo tego 偶e wi臋kszo艣膰 du偶ych posiada ekrany o przek膮tnej mniejszej ni偶 6 cali, badanie Ericsson wykaza艂o 偶e 31 procent u偶ytkownik贸w smartfon贸w chce 偶eby ich urz膮dzenie mia艂o ekran o przek膮tnej 7鈭8 cali a kolejne 30 procent chce 6 cali, w czasie kiedy 78 procent chce mniej martwi膰 si臋 o stan na艂adowania baterii. Wnioski zawarte w raporcie 鈥10 Hot Consumer Trends for 2016" pochodz膮 z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotycz膮 szerokiego zakresu opinii konsument贸w. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trend贸w odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 kraj贸w. Ostatni z trend贸w na li艣cie jest reprezentatywny dla 46 milion贸w u偶ytkownik贸w smartfon贸w, mieszkaj膮cych w 10 du偶ych miastach. 殴r贸d艂o: Ericsson
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2