© motorola
Przemysł elektroniczny |
Żegnamy smartfony pod marką Motorola
Lenovo, obecny właściciel Motorola Mobility, zadecydował, że od stycznia 2016 roku wiodącą marką będzie Lenovo Moto.
Lenovo podkreśla, że Motorola Mobility nie zniknie i koncern będzie nadal korzystał z wiedzy i doświadczeń spółki zależnej. - Technologiczna spuścizna Motoroli jest dla nas niezwykle ważna i nie ulegnie to zmianie – pisze firma na oficjalnym blogu. Ale marki ewoluują, a w przypadku Motoroli wiąże się to ze zmianą i kolorystyki, i nazwy. Wiodącą marką będzie Lenovo Moto, pod którą Lenovo będzie sprzedawać smartfony z górnej półki. Firma będzie także korzystała z brandu Lenovo Vibe. Marka „Motorola” podobno nie odejdzie całkowicie w zapomnienie, ale „będzie obecna na opakowaniach lub w innych miejscach, by historyczna marka nie została stracona” – czytamy w komunikacie.
Lenovo kupiło firmę Motorola Mobility od Google’a w 2014 roku. Chiński koncern zapłacił 2,91 mld USE. Google było właścicielem Motorola Mobility od 2011 roku, ówczesna cena zakupu to 12,5 mld USD.