reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 21 sierpnia 2009

Rynek odbiorników TV w 2Q.2009

Według danych udostępnionych przez DisplaySearch, w 2Q.2009 sprzedano 44.6 mln sztuk LCD TV (-8% w stosunku do 2Q.2008), a przychody sektora spadły o 12%, do poziomu 23.7 mld USD.
W efekcie spadku średnich cen o około 22% i wzrostu dostępności, LCD TV ugruntowały swoją dominującą rolę na rynku odbiorników TV – ich udział w rynku wynosi obecnie 67.3%, a sprzedaż R/R zwiększyła się o 27%. Motorem szybkiego wzrostu udziału tej technologii są znakomite wyniki sprzedaży w Chinach oraz w USA. Odbiorniki plazmowe w 2Q.2009 jedynie utrzymały swój blisko 7-procentowy udział w rynku, jednak w porównaniu do ubiegłego roku, ich sprzedaż zmalała o 10%. Gwałtownie maleje sprzedaż tradycyjnych odbiorników CRT: w 2Q.2009 sprzedano ich jedynie 11.4 mln sztuk, o 47% mniej niż rok wcześniej.

USA zdetronizowały Chiny i odzyskały miało największego rynku regionalnego – w 2Q.2009 na tym rynku uplasowano przeszło 10 mln sztuk TV. Rynek chiński spadł o około 10%, głównie z powodu gwałtownego spadku popytu na CRT, nie w pełni zrównoważonego wzrostem zainteresowania odbiornikami LCD.

Tabela: Światowy rynek odbiorników TV w Q2.2009 [tys sztuk]

Źródło: DisplaySearch Quarterly Global TV Shipment and Forecast Report

Od czternastu kwartałów liderem rynku pozostaje Samsung, a jego udział rynkowy wzrósł do rekordowych 23% pod względem wartości sprzedaży oraz 18.2% pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy. Drugą pozycję utrzymało LG Electronics, trzecią Sony.

Na rynku Ameryki Północnej, Samsung zdetronizował niedawnego lidera, firmę Vizio. Na trzecim miejscu znalazł się Funai, który sprzedaje odbiorniki pod markami Philips i Magnavox, spychając na czwarte miejsce Sony. Chiny zdominowane są przez lokalnych producentów, którzy zajmują pięć pierwszych miejsc i trzy-czwarte rynku. Najpopularniejszą marką jest Skyworth, drugi Hisense, a trzecie miejsce zajmuje TCL.

Tabela 2: Udział poszczególnych marek wg wielkości przychodu w Q2.2009

Źródło: DisplaySearch Quarterly Global TV Shipment and Forecast Report

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 11 2018 10:46 V9.5.4-2