reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© solarseven dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

TOP 10 trendów technologicznych na nadchodzący rok

Wirtualna rzeczywistość, wearables i turnieje gier – między innymi to będzie na fali w branży tech w 2016 roku - prognozuje Juniper Research.

  1. Wirtualna rzeczywistość – przyszły rok ma być czasem rozkwitu dla gogli wirtualnej rzeczywistości. Oculus, Sony i HTC to jedni z najważniejszych graczy na rynku VR, którzy w ciągu 12 najbliższych miesięcy wprowadzą swoje urządzenia do sprzedaży. Wirtualna rzeczywistość ma w ciągu kilku lat zrewolucjonizować branżę rozrywki, a w dalszej perspektywie ta technologia znajdzie zastosowanie w innych sektorach, np. medycynie i przemyśle.
  2. Robotyka konsumencka – pionier w tym sektorze – robot Pepper – pojawił się w Japonii w czerwcu tego roku i sprzedawał się w błyskawicznym tempie: w ciągu minuty znalazło nabywców 1000 robotów. Producent Peppera, firma Softbank, zamierza sprzedawać około 1000 robotów rocznie w cenie 1,6 tys. USD za sztukę. Oczywiście Softbank ma konkurentów, wśród europejskich firm warto wymienić Blue Frog Robotics, którego robot ma być dostępny od połowy przyszłego roku w cenie 649 USD. Warto tu wspomnieć o rodzimym projekcie inżynierów z Politechniki Wrocławskiej, czyli robocie społecznym Flash MkII, który potrafi gestykulować i wyrażać emocje, mówić i rozpoznawać mowę w ponad 20 językach, pomoże także np. przy wysyłaniu poczty.
  3. Elektronika do noszenia w pracy – technologie wearables, czyli elektronika do noszenia jak na razie nie doczekały się uwielbienia ze strony konsumentów, ale skala ich zastosowania może się zasadniczo zmienić, gdy zainteresują się nimi globalne korporacje. Możliwości wykorzystania produktów wearables w pracy jest wiele, przydać się mogą inteligentne okulary, zegarki czy różnego rodzaju urządzenia wykrywające ruch.
  4. Sieć 5G – standardy jeszcze nie są do końca gotowe, ale najwięksi gracze już planują testy sieci nowej generacji 5G. Wyścig ruszył.
  5. Wiele urządzeń – jeden system – jeden system dla telefonu, inny dla komputera – te dni są już policzone. Drogę toruje Windows 10, który zapewnia integrację różnych urządzeń Microsoftu: komputera, konsoli i smartfonu.
  6. Blockchain w bankowości – bitcoiny budzą coraz większe zainteresowanie banków, a raczej technologia kryptograficzna, która stoi za wirtualną walutą: blockchain umożliwia zdecentralizowaną komunikację pomiędzy tysiącami komputerów, które zarządzają pojedynczymi transakcjami.
  7. Konsola w chmurze – krążą pogłoski, że nowa konsola japońskiego producenta Nintendo NX ma być hybrydą konsoli stacjonarnej i przenośnej. Naturalnie takie podejście musiałoby mocno opierać sie na chmurze. Juniper Research przypomina, że innowacje Nintendo często są wprowadzone przez konkurentów, a Sony i Microsoft mają już infrastrukturę chmurową.
  8. Turnieje gier – turnieje dla komputerowych graczy to coraz poważniejsze źródło przychodów w branży gier. Rośnie wartość nagród dla zwycięzców (często finansowanych z crowdfundingu), a mistrzostwa tego typu przyciągają wielomilionową publikę (2015 Gfinity Championships w Londynie śledziło 30 mln widzów z całego świata). To tylko kwestia czasu i będziemy mogli powszechnie oglądać turnieje gier w serwisach streamingowych.
  9. Nowy model bezpieczeństwa – upowszechnianie idei internetu rzeczy, stawia olbrzymie wyzwania dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom urządzeń podłączonych do sieci. Juniper Research przewiduje, że właśnie w 2016 roku rozpoczną się na dobre prace nad oprogramowaniem zapewniającym bezpieczeństwo w nowy sposób, w którym bardziej niż na tradycyjne metody szukania złośliwego kodu w strukturach oprogramowania, postawi się na system śledzący aktywność w sieci w poszukiwaniu anomalii.
  10. Crowdfunding wesprze rozwój start-upów- crowdfunding, czyli finansowanie przedsięwzięć, polegające na tym, że wiele osób inwestuje niewielką kwotę w interesujący ich projekt, w 2014 roku osiągnęło wartość 16 mld USD, a w tym roku będzie to ponad dwa razy więcej. Start-upy mają więc do dyspozycji już nie tylko klasyczny model, w którym fundusze venture inwestują w ich działalność.
Źródło: Juniper Research

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama