reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ABB
Przemysł elektroniczny |

Ładowanie autobusu w kilka minut

Firma ABB wprowadziła na rynek automatyczny system szybkiego ładowania, który może usunąć jedną z głównych barier w eksploatacji miejskich autobusów elektrycznych, czyli długi czas ładowania przy krótkim zasięgu.

Dzięki automatycznemu, zamontowanemu na dachu złączu i krótkiemu ładowaniu, który wynosi 4-6 minut, system ten można z łatwością zintegrować z istniejącymi liniami autobusowymi instalując stacje szybkiego ładowania na pętlach, w terminalach, zajezdniach oraz na przystankach – informuje firma w komunikacie. System automatycznego, szybkiego ładowania ABB oparty jest na pantografie – sprawdzonym mechanizmie doprowadzania energii elektrycznej do pociągów, tramwajów i trolejbusów. W momencie, gdy autobus dojeżdża do punktu ładowania, zostaje nawiązana komunikacja bezprzewodowa między pojazdem a ładowarką. Dzięki temu pantograf opuszcza się automatycznie. Po przeprowadzeniu wszystkich testów bezpieczeństwa system dokonuje szybkiego ładowania akumulatorów autobusu. Modułowa konstrukcja, umożliwiająca ładowanie mocą 150 kW, 300 kW lub 450 kW, dostarcza autobusowi w ciągu zaledwie kilku minut wystarczająco dużo energii, aby przez cały dzień mógł on wielokrotnie pokonywać swoją trasę. Pierwszym publicznym przedsięwzięciem z wykorzystaniem tej technologii będzie integracja autobusów marki Volvo z czterema stacjami ABB do ładowania autobusów elektrycznych w Luksemburgu, gdzie już na początku 2016 roku na istniejących trasach będzie jeździć aż 6 elektrycznych hybrydowych autobusów. Nowy pojazd Volvo może notować nawet o 75 proc. mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiem Diesla, co przekłada się na zmniejszone negatywne oddziaływanie na środowisko oraz koszty eksploatacji. Źródło: ABB

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama