reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© saniphoto dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 13 pa藕dziernika 2015

IBM: nadesz艂a era kognitywna

Firma IBM utworzy艂a dzia艂 us艂ug biznesowych koncentruj膮cy si臋 na wdro偶eniu rozwi膮za艅 kognitywnych.
Bazuj膮c na projektach wykorzystuj膮cych zaawansowan膮 analityk臋 biznesow膮 i platform臋 superkomputera IBM Watson, ponad dwa tysi膮ce ekspert贸w IBM b臋dzie doradza膰 firmom, jak wprowadzi膰 kognitywny model biznesu w organizacji. Era kognitywna to nowy etap w przetwarzaniu danych i wyci膮ganiu wniosk贸w pozwalaj膮cych rozwi膮zywa膰 problemy biznesowe, zanim si臋 pojawi膮.
Nowe rozwi膮zania zrewolucjonizuj膮 spos贸b podejmowania decyzji biznesowych, daj膮c mo偶liwo艣膰 analizy a偶 80% danych, kt贸re obecnie s膮 poza zasi臋giem tradycyjnych metod przetwarzania.

鈥 Nasza wsp贸艂praca z klientami z r贸偶nych bran偶 pokazuje, 偶e przetwarzanie kognitywne otwiera przed firmami zupe艂nie nowe perspektywy 鈥 m贸wi Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services. 鈥 Klienci zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e chocia偶 zbieraj膮 i analizuj膮 wi臋cej danych ni偶 kiedy艣, to 80 procent z informacji dost臋pnych w postaci obraz贸w, nagra艅, post贸w z medi贸w spo艂eczno艣ciowych czy wzor贸w chemicznych, pozostaje poza zasi臋giem tradycyjnych metod przetwarzania. Rozwi膮zania kognitywne umo偶liwiaj膮 analiz臋 tych danych.

Z my艣l膮 o tych wyzwaniach, IBM powo艂a艂 do 偶ycia dzia艂 Cognitive Business Solutions. Jego konsultanci zajmuj膮 si臋 ocen膮 gotowo艣ci firmy do wdro偶enia najbardziej efektywnych rozwi膮za艅, przez co ca艂y proces nie generuje wysokich koszt贸w.

Przyk艂ady wdro偶enia rozwi膮za艅 kognitywnych mo偶na mno偶y膰. Jedno z nich, przeznaczone dla firmy dzia艂aj膮cej w handlu detalicznym, analizuje dane klient贸w zestawiaj膮c je z informacjami p艂yn膮cymi z otoczenia - prognoz膮 pogody czy badaniem nastroj贸w spo艂ecznych - aby przewidzie膰 zmiany w popycie na dane produkty i doradza膰 w kwestii polityki cenowej.

Jak wynika z bada艅 przeprowadzonych przez IBM Institute for Business Value w艣r贸d 5000 przedstawicieli kadry kierowniczej, firmy widz膮 konieczno艣膰 zastosowania rozwi膮za艅 kognitywnych, b臋d膮cych w stanie inteligentnie przyswaja膰 i przetwarza膰 informacje oraz uczy膰 si臋. Natomiast wed艂ug IDG, ponad po艂owa klient贸w biznesowych b臋dzie korzysta膰 z rozwi膮za艅 kognitywnych do ko艅ca 2018 roku.

殴r贸d艂o: IBM
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 05 2018 15:01 V11.10.4-1