reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemys艂 elektroniczny | 06 pa藕dziernika 2015

Bosch zapowiada rewolucj臋 w akumulatorach

Bosch w ci膮gu pi臋ciu lat zamierza wprowadzi膰 do seryjnej produkcji now膮 technologi臋 akumulator贸w do samochod贸w elektrycznych.
- Bosch wykorzystuje know-how i znaczne 艣rodki finansowe, aby osi膮gn膮膰 prze艂om w elektromobilno艣ci - powiedzia艂 dr Volkmar Denner, przewodnicz膮cy zarz膮du Robert Bosch GmbH. Przyczynia si臋 do tego przej臋cie ameryka艅skiego start-upu, firmy Seeo Inc. (Hayward, Kalifornia). Opr贸cz w艂asnego rozwoju w zakresie technologii akumulator贸w, Bosch dysponuje wiedz膮 w dziedzinie innowacyjnych ogniw galwanicznych ze sta艂ym elektrolitem dla akumulator贸w litowych, jak r贸wnie偶 wy艂膮cznymi patentami. Ogniwa galwaniczne w stanie sta艂ym mog膮 by膰 prze艂omow膮 technologi膮 鈥 stwierdzi艂 Denner.

Wed艂ug prognozy sp贸艂ki, w roku 2025 oko艂o 15 procent wszystkich nowych samochod贸w wyprodukowanych na 艣wiecie b臋dzie mia艂o elektryczny nap臋d. W Europie wi臋cej ni偶 jedna trzecia wszystkich nowych aut b臋dzie nap臋dzana elektrycznie - wi臋kszo艣膰 jako hybryda typu plug-in.
Do tej pory celem przemys艂u by艂o podwojenie g臋sto艣ci energii w akumulatorach oraz zmniejszenie o po艂ow臋 koszt贸w produkcji do ko艅ca tej dekady. Bosch ocenia, 偶e wykorzystuj膮c sta艂e ogniwa b臋dzie mo偶na do roku 2020 zwi臋kszy膰 ponad dwukrotnie g臋sto艣膰 energii i osi膮gn膮膰 dalsze znaczne obni偶enie koszt贸w. Por贸wnywalny samoch贸d elektryczny, kt贸ry ma dzi艣 zasi臋g 150 kilometr贸w, b臋dzie m贸g艂 przejecha膰 ponad 300 kilometr贸w bez 艂adowania - i to przy ni偶szej cenie.

W 2014 roku Bosch z firmami GS Yuasa i Mitsubishi Corporation utworzyli joint venture pod nazw膮 Lithium Energy and Power GmbH & Co. KG, kt贸rego celem jest rozw贸j bardziej wydajnych generacji akumulator贸w litowo-jonowych. Technologia z firmy Seeo Inc. uzupe艂nia dotychczasow膮, rozwijan膮 dzi臋ki wsp贸艂pracy z japo艅skimi partnerami Boscha. W rezultacie dojdzie do po艂膮czenia prze艂omowych technologii pochodz膮cych ze start-upu z know-how na temat system贸w i technologii Boscha, kompetencji GS Yuasa w dziedzinie ogniw galwanicznych oraz szerokiej bazy przemys艂owej Mitsubishi Corporation 鈥 informuje firma w komunikacie.

Od lat producenci samochod贸w i dostawcy przemys艂u motoryzacyjnego staraj膮 si臋 stworzy膰 bardziej wydajne akumulatory. Ogniwa s膮 tutaj wa偶nym elementem, bowiem akumulator samochodu elektrycznego sk艂ada si臋 z wielu po艂膮czonych ze sob膮 ogniw w pojedynczych celach. Ogniwa s膮 zatem istotnym elementem tworzenia warto艣ci. Wydajno艣膰 tego magazynu energii mo偶e by膰 poprawiona r贸偶nymi metodami. Na przyk艂ad w dziedzinie chemii ogniw g艂贸wn膮 rol臋 odgrywa materia艂, z kt贸rego wykonane s膮 elektrody (katoda i anoda). W obecnych akumulatorach litowo-jonowych jednym z powod贸w ograniczonej g臋sto艣ci energii jest fakt, 偶e anoda sk艂ada si臋 w du偶ym stopniu z grafitu. Korzystanie z technologii ogniw w stanie sta艂ym pozwoli Boschowi produkowa膰 anod臋 z czystego litu, co znacznie zwi臋ksza zdolno艣膰 magazynowania, a wi臋c pojemno艣膰 akumulatora. Ponadto, nowe ogniwa b臋d膮 pozbawione p艂ynnego elektrolitu, co oznacza, 偶e stan膮 si臋 niepalne. - Anoda z czystego litu to ogromny skok w innowacyjnej konstrukcji ogniw akumulator贸w - powiedzia艂 Denner. Bosch dzi臋ki nabyciu Seeo Inc. posiada obecnie pierwsze pr贸bki ogniw, kt贸re maj膮 potencja艂, aby spe艂ni膰 wysokie standardy przemys艂u motoryzacyjnego pod wzgl臋dem trwa艂o艣ci i bezpiecze艅stwa.

殴r贸d艂o: 漏 Bosch
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2