reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 07 sierpnia 2009

68 mln sprzedanych komputerów w 2Q.2009

Wynik drugiego kwartału stanowi spadek o 5% w stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku. Zwraca uwagę osłabianie się pozycji Dell i wzrost udziałów rynkowych Acer.
Na miejscu pierwszym, tradycyjnie znalazł się Hewlett-Packard, który uplasował na rynku 13.4 mln sztuk (+3%). Według danych opracowanych przez Gartner, kolejne miejsca zajmują Dell (9.3 mln sztuk, -17%), Acer (9.2 mln sztuk, +34%), Lenovo (5.8 mln sztuk, +3.2%) oraz Toshiba (3.4 mln sztuk, +10%).

PAP przytacza komentarz analityka rynku IT z firmy PMR, Pawła Olszynki, który twierdzi, iż za złe wyniki Della, odpowiedzialna jest strategia wyboru grupy docelowej, na której skupia się amerykański producent - sektora biznesowego. Z kolei Acer obrał jako grupę docelową rynek masowy. ‘Wygrywa on ceną, ma znakomity wskaźnik ceny do jakości. Dla klientów indywidualnych czy mniejszych firm, w obecnej sytuacji na rynku ma to kapitalne znaczenie.’

PAP informuje też: ‘Zdaniem Pawła Olszynki, HP ma zbyt dużą przewagę nad resztą producentów, by mógł obawiać się straty pozycji lidera w rankingu. Firma korzysta na słabości Della i zyskuje na rynku korporacyjnym. Z drugiej strony jest też w stanie sprzedawać tańszy sprzęt na rynku detalicznym. Mimo bardzo dynamicznego rozwoju Acer, HP ma cały czas dużo więcej do powiedzenia na rynku rodzimym - w USA’.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 28 2018 11:01 V9.5.5-1