reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© selenka dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 30 lipca 2015

Braster: premiera testera w przysz艂ym roku

Polskie urz膮dzenie do samodzielnego wykrywania raka piersi b臋dzie dost臋pne w przysz艂ym roku. W 2018 ma trafi膰 do wi臋kszo艣ci kraj贸w europejskich oraz USA.
Producent Braster Tester liczy, 偶e urz膮dzenie poprawi statystyki dotycz膮ce wczesnego wykrywania raka piersi. Chce te偶 podbija膰 rynki zagraniczne. Zakupem testera potencjalnie zainteresowanych mo偶e by膰 ponad 130 mln kobiet na ca艂ym 艣wiecie. Szacuje si臋, 偶e co roku rozpoznaje si臋 1,5 mln przypadk贸w raka piersi, a umiera w wyniku tej choroby blisko 400 tys. kobiet.
鈥 Zagro偶enie rakiem piersi w krajach Europy Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych jest znacznie wy偶sze ni偶 w Polsce i wi臋ksza jest te偶 艣wiadomo艣膰 tego zagro偶enia. W krajach uprzemys艂owionych si艂a nabywcza ludno艣ci jest te偶 istotnie wy偶sza ni偶 w naszym kraju, wi臋c nie mam specjalnych obaw o sukces na rynkach zagranicznych 鈥 przekonuje w rozmowie z agencj膮 Newseria Marcin Halicki, prezes zarz膮du Braster SA, producenta urz膮dzenia Braster Tester.
Braster Tester, czyli urz膮dzenie s艂u偶膮ce do samodzielnej wczesnej diagnostyki raka piersi, w pierwszej kolejno艣ci trafi do kobiet w Polsce. Firma planuje rozpocz臋cie sprzeda偶y w II po艂owie 2016 roku. Do po艂owy 2017 roku urz膮dzenie ma trafi膰 na rynki Europy Zachodniej, do Niemiec i Wielkiej Brytanii, gdzie zachorowania na raka piersi w stosunku do ca艂kowitej sumy zachorowa艅 na raka przekraczaj膮 32 proc. (dla por贸wnania w Polsce wska藕nik ten wynosi 23 proc.). 鈥 Te rynki s膮 obiecuj膮ce r贸wnie偶 pod wzgl臋dem przyzwyczajenia konsument贸w do formy sprzeda偶y, jak膮 jest telemedycyna. Jeszcze bardziej jest ona rozwini臋ta w Stanach Zjednoczonych. To jeden z najszybciej rozwijaj膮cych si臋 biznes贸w. Nie trzeba tam nikomu t艂umaczy膰, co to jest dostarczenie us艂ugi za pomoc膮 telemedycyny i diagnoza na odleg艂o艣膰 鈥 wskazuje Marcin Halicki. W Polsce telemedycyna nie jest jeszcze tak popularna, dlatego firma ostro偶nie podchodzi do prognoz sprzeda偶y. Wielko艣膰 rynku w Polsce szacuje na ok. 4 mln kobiet. Na rodzimym rynku Braster chce dystrybuowa膰 tester z pomoc膮 firm farmaceutycznych. Osobnym kana艂em dystrybucji ma by膰 internet. W sieci zakupy robi ju偶 prawie co drugi Polak (badania CBOS), ponadto dzi臋ki takiemu kana艂owi sprzeda偶y produkt ma szans臋 trafi膰 do wi臋kszej liczby kobiet. Natomiast za granic膮 tester b臋dzie dystrybuowany przez lokalne firmy. 鈥 Chcemy nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 z mocnymi lokalnymi dystrybutorami, kt贸rzy b臋d膮 odpowiadali za sprzeda偶 za granic膮. Ju偶 zaczynamy prowadzi膰 na ten temat pierwsze, wst臋pne rozmowy 鈥 podkre艣la prezes sp贸艂ki Braster. Zdaniem Halickiego Braster Tester ma szanse podbi膰 rynki na ca艂ym 艣wiecie. Zapotrzebowanie na tego typu produkt jest ogromne. Rak piersi to najcz臋艣ciej wyst臋puj膮cy nowotw贸r z艂o艣liwy w艣r贸d kobiet 鈥 stanowi ok. 25 proc. wszystkich zdiagnozowanych przypadk贸w raka. Z raportu National Cancer Institute (NCI) wynika, 偶e w USA do 2030 roku zachorowalno艣膰 na raka piersi wzro艣nie o 50 proc. 鈥 Nie istnieje na razie inne urz膮dzenie, kt贸rego kobiety mog艂yby u偶ywa膰 w domu i mie膰 z tego badania warto艣膰 medyczn膮. Je艣li przez najbli偶szy rok nikt takiego produktu nie wymy艣li, to mamy wszelkie szanse na to, 偶eby naszym produktem podbi膰 ca艂y 艣wiat 鈥 przekonuje Marcin Halicki. --- 殴r贸d艂o: Newseria Biznes
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 20 2019 12:04 V12.2.3-2