reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© wrangler dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 01 kwietnia 2015

Amica Wronki chce zdobywa膰 nowe rynki dzi臋ki przej臋ciom

W tym roku Amica Wronki zamierza uruchomi膰 sprzeda偶 w Hiszpanii. Rozgl膮da si臋 r贸wnie偶 za sp贸艂kami dystrybucyjnymi, kt贸re mog艂aby przej膮膰, zyskuj膮c w ten spos贸b dost臋p do nowych rynk贸w.
鈥 Zak艂adamy wzrost sprzeda偶y na kluczowych rynkach oraz na nowych rynkach, na kt贸re zamierzamy wej艣膰 w zwi膮zku z planowanymi akwizycjami. Zak艂adamy r贸wnie偶 wzrost inwestycji, poniewa偶 spodziewamy si臋, 偶e nasze kuchnie b臋d膮 sprzedawa艂y si臋 lepiej. By膰 mo偶e przej艣ciowo b臋dzie to troch臋 wolniejszy wzrost 鈥 m贸wi agencji informacyjnej Newseria Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarz膮du ds. finansowych Amica Wronki.
W艣r贸d produkowanych przez Amic臋 kuchni najszybciej ros艂a sprzeda偶 tych do zabudowy. Wy偶sze wzrosty sp贸艂ka odnotowa艂a jednak w segmencie sprzeda偶y towar贸w, czyli produkt贸w, kt贸rych nie produkuje: lod贸wek, zmywarek, okap贸w i pralek.
Jak podkre艣la Kocikowski, ubieg艂y rok Amica mia艂a bardzo dobry, poniewa偶 zwi臋kszy艂a sprzeda偶 o ponad 20 proc. Wzrosty zanotowa艂a w艂a艣ciwie na wszystkich kluczowych rynkach. 鈥 Na 偶adnym z rynk贸w sprzeda偶 nie spad艂a, nawet na rynku rosyjskim zwi臋kszyli艣my obroty. Natomiast najbardziej wzros艂a sprzeda偶 na rynku brytyjskim, gdzie bywa艂y kwarta艂y ze 100-proc. wzrostem 鈥 m贸wi Kocikowski. Inne kluczowe dla sp贸艂ki rynki to Niemcy, Skandynawia oraz Czechy i S艂owacja. 鈥 Ten rok b臋dzie trudny i na pewno sprzeda偶 b臋dzie ni偶sza ni偶 w ubieg艂ym. O skali jeszcze trudno m贸wi膰. Gdyby艣my osi膮gn臋li wzrost organiczny, bez efekt贸w zwi膮zanych np. z akwizycjami, rz臋du 5 proc., to b臋dziemy zadowoleni 鈥 podkre艣la wiceprezes. Obawy sp贸艂ki dotycz膮 przede wszystkim kierunku wschodniego. Jak podkre艣la Kocikowski, w Rosji trudno b臋dzie powt贸rzy膰 ubieg艂oroczny wynik. Dodatkowym ryzykiem jest niepewna kondycja kontrahent贸w na tym rynku. Mimo oczekiwanego spowolnienia Amica ma ambitne plany zwi膮zane z rozwojem na rynkach zagranicznych i szuka mo偶liwo艣ci przej臋膰. 鈥 Koncentrujemy si臋 na rynkach Europy Zachodniej. Mamy otwart膮 sp贸艂k臋 w Hiszpanii i zamierzamy tam uruchomi膰 sprzeda偶 w tym roku. Ci膮gle nie zapominamy o rynku w艂oskim, zwi臋kszamy sprzeda偶 na rynku francuskim i brytyjskim 鈥 m贸wi Kocikowski. 鈥 Nieustannie pracujemy nad nowymi inwestycjami i akwizycjami. To b臋d膮 przede wszystkim sp贸艂ki dystrybucyjne i za takimi obiektami do przej臋cia si臋 rozgl膮damy. Najbardziej interesuje nas dost臋p do rynku. W zesz艂ym roku przychody ze sprzeda偶y firmy przekroczy艂y 2 mld z艂 i by艂y o niemal 400 tys. z艂 wy偶sze ni偶 rok wcze艣niej. Zysk netto przypadaj膮cy na akcjonariuszy sp贸艂ki spad艂 jednak o ponad 10 mln z艂 i przekroczy艂 78 mln z艂. Zysk operacyjny wzr贸s艂 natomiast o przesz艂o 30 mln z艂 i wyni贸s艂 128 mln z艂. Jak podkre艣la wiceprezes sp贸艂ki, wska藕nik d艂ug do EBITDA na koniec zesz艂ego roku wyni贸s艂 0,2. Jest to niski poziom i jak deklaruj膮 w艂adze Amiki, podobnie powinno by膰 w tym roku, nie powinien on przekroczy膰 1. To oznacza spore mo偶liwo艣ci inwestycyjne. --- 殴r贸d艂o: Newseria
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1