reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Zylia
Przemysł elektroniczny |

Projekt AudioSense w finale Pionierów Europy

System bezprzewodowych sensorów akustycznych został uznany za jeden z najbardziej innowacyjnych projektów w Europie. Twórcy, czyli poznańska firma Zylia, chcą skomercjalizować rozwiązanie.

Projekt AudioSense, czyli polska technologia rejestracji dźwięku przestrzennego, finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu ‪‎Lider‬ dostał się do finału konkursu na jeden z najbardziej innowacyjnych projektów lub startupów w Europie. Jury wybrało 25 najlepszych spośród 260 zgłoszonych projektów. - W środę, 26 listopada, będziemy musieli przekonać jury w Berlinie, że warto zainwestować w nasz zespół i projekt. Dodatkowe finansowanie jest dla nas niezbędne, żeby z fazy prototypu finansowanego przez NCBiR przejść do fazy wdrożenia na duża skalę - powiedział PAP dr inż. Tomasz Żernicki, kierownik projektu LIDER o akronimie 3DAudioSense. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) dofinansowało projekt kwotą miliona złotych. Zespół poznańskich naukowców opracował już prototyp systemu AudioSense, który umożliwia rekonstrukcję wirtualnej sceny dźwiękowej z wykorzystaniem bezprzewodowych sieci sensorowych. Audisense oferuje m.in. reżyserom dźwięku system złożony z bezprzewodowych urządzeń nagrywających. System potrafi tak przetworzyć zarejestrowany na żywo dźwięk, by słuchacz miał wrażenie, że znajduje się w miejscu realizacji nagrania. Będzie on mógł dowolnie poruszać się na scenie dźwiękowej, a także ją przesuwać, czyli swobodnie manipulować źródłami dźwięku – czytamy w portalu PAP – Nauka w Polsce. Jak tłumaczył PAP dr inż. Żernicki, zarejestrowany w tym systemie materiał dźwiękowy będzie można odtwarzać na dowolnym systemie kina domowego. Polski projekt jest aktualnie w fazie patentowania rozwijanych technologii. Jedna z tych technologii została zaprezentowana na ostatnim posiedzeniu grupy standaryzacyjnej MPEG i ma realna szansę na włączenie do standardu kompresji dźwięku przestrzennego MPEG-H 3D Audio, o co twórcy będą zabiegać w przyszłym roku. Zgodność z aktualnym standardem MPEG-H 3D Audio, pozwoli by nagrania zarejestrowane przez system mogły być odtwarzane na wszelkich odbiornikach, które w przyszłości będą dostępne na rynku. --- Źrodło: PAP – Nauka w Polsce

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama