reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Przemysł elektroniczny | 20 stycznia 2014

Nowe BMW z układem kierowniczym z Polski

BMW i3, pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu, otrzymało specjalny układ kierowniczy, który produkowany jest wyłącznie w tyskim i gliwickim zakładzie firmy Nexteer Automotive.

Rocznie w polskich fabrykach Nexteer, największych pod względem produkcji i zatrudnienia, powstawać będzie 40 tys. sztuk elektrycznych systemów sterowania typu Single-Pinion EPS (Electric Power Steering), przeznaczonych dla monachijskiego producenta.

– Produkcja układów kierowniczych dla marki premium, jaką jest BMW, to z pewnością duże wyzwanie, ale także szczególna nobilitacja dla polskich zakładów Nexteer Automotive. Fakt, że systemy sterowania dla pierwszego elektrycznego modelu BMW powstają właśnie w Polsce potwierdza, iż dysponujemy nie tylko światowej klasy inżynierami, ale także bardzo profesjonalnym zespołem produkcyjnym – mówi Rafał Wyszomirski, prezes zarządu polskiego oddziału Nexteer Automotive, a zarazem wiceprezes zarządu koncernu ds. globalnych operacji.

Montowany w BMW i3 układ EPS (Electric Power Steering) posiada specjalną architekturę elektroniczną, pozwalającą na wprowadzanie nowych funkcji sterowania pojazdów światowych koncernów. Systemy EPS firmy Nexteer szczególnie dobrze sprawdzają się w samochodach elektrycznych (EV), m.in. dzięki integracji systemów o dużej wydajności oraz małemu zapotrzebowaniu na energię w trybie oczekiwania. Tworząc nowe układy kierownicze, inżynierowie Nexteer biorą pod uwagę – tak, jak było to w przypadku BMW i3 – założenia projektowe całego pojazdu, a nie tylko jego podzespołów odpowiedzialnych za prowadzenie. Dzięki temu elektryczne układy kierownicze są w pełni zintegrowane z całą architekturą elektryczną pojazdu, a ponadto pozwalają na szybkie dostosowanie systemu do kolejnych zmian klienta oraz wymagań dotyczących układu kierowniczego.

– Elektryczne układy kierownicze Nexteer stają się coraz popularniejsze wśród światowych koncernów motoryzacyjnych, co zawdzięczamy z pewnością ich wyjątkowej charakterystyce, związanej m.in. z możliwością tworzenia nie tylko dobrze prowadzących się, ale także bardzo bezpiecznych samochodów - mówi Laurent Bresson, prezes i dyrektor operacyjny Nexteer Automotive.

Jak wskazują inżynierowie Nexteer, jednym z najważniejszych czynników umożliwiających tworzenie tak złożonego układu kierowniczego, jaki montowany jest w BMW i3, jest pełna integracja systemów elektronicznych Nexteer oraz możliwość ich projektowania w specjalnym centrum rozwoju oprogramowania firmy. By sprostać wymaganiom producentów, Nexteer stosuje obecnie w swoich systemach nową rodzinę dwurdzeniowych procesorów posiadających certyfikat ISO 26262, integrujących interfejs komunikacjny FlexRay z pojazdem. Technologia ta pozwala na wsparcie używanej przez globalnych producentów samochodów platformy AUTOSAR SW oraz implementowanie systemów wspomagających kierowcę, takich jak system utrzymywania toru jazdy czy park assist (asystent parkowania). Ponadto układy EPS pozwalają producentom na dodawanie nowych systemów wspomagających kierowcę nie tylko w początkowej fazie produkcji, ale także w całym cyklu życia modelu.

W system single-pinion EPS firmy Nexteer Automotive wyposażony został także nowy model Mini Cooper (2014), który miał swój debiut podczas salonu Auto Show w Los Angeles w listopadzie ubiegłego roku.

---
© Nexteer Automotive jest pierwszą firmą w globalnej branży automotive, która w 1999 roku rozpoczęła masową produkcję elektrycznych układów kierowniczych. W 2013 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal milion elektrycznych układów kierowniczych.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2018 09:38 V9.6.1-1