reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Przemys艂 elektroniczny | 20 stycznia 2014

Nowe BMW z uk艂adem kierowniczym z Polski

BMW i3, pierwszy w pe艂ni elektryczny model bawarskiego koncernu, otrzyma艂o specjalny uk艂ad kierowniczy, kt贸ry produkowany jest wy艂膮cznie w tyskim i gliwickim zak艂adzie firmy Nexteer Automotive.

Rocznie w polskich fabrykach Nexteer, najwi臋kszych pod wzgl臋dem produkcji i zatrudnienia, powstawa膰 b臋dzie 40 tys. sztuk elektrycznych system贸w sterowania typu Single-Pinion EPS (Electric Power Steering), przeznaczonych dla monachijskiego producenta. 鈥 Produkcja uk艂ad贸w kierowniczych dla marki premium, jak膮 jest BMW, to z pewno艣ci膮 du偶e wyzwanie, ale tak偶e szczeg贸lna nobilitacja dla polskich zak艂ad贸w Nexteer Automotive. Fakt, 偶e systemy sterowania dla pierwszego elektrycznego modelu BMW powstaj膮 w艂a艣nie w Polsce potwierdza, i偶 dysponujemy nie tylko 艣wiatowej klasy in偶ynierami, ale tak偶e bardzo profesjonalnym zespo艂em produkcyjnym 鈥 m贸wi Rafa艂 Wyszomirski, prezes zarz膮du polskiego oddzia艂u Nexteer Automotive, a zarazem wiceprezes zarz膮du koncernu ds. globalnych operacji. Montowany w BMW i3 uk艂ad EPS (Electric Power Steering) posiada specjaln膮 architektur臋 elektroniczn膮, pozwalaj膮c膮 na wprowadzanie nowych funkcji sterowania pojazd贸w 艣wiatowych koncern贸w. Systemy EPS firmy Nexteer szczeg贸lnie dobrze sprawdzaj膮 si臋 w samochodach elektrycznych (EV), m.in. dzi臋ki integracji system贸w o du偶ej wydajno艣ci oraz ma艂emu zapotrzebowaniu na energi臋 w trybie oczekiwania. Tworz膮c nowe uk艂ady kierownicze, in偶ynierowie Nexteer bior膮 pod uwag臋 鈥 tak, jak by艂o to w przypadku BMW i3 鈥 za艂o偶enia projektowe ca艂ego pojazdu, a nie tylko jego podzespo艂贸w odpowiedzialnych za prowadzenie. Dzi臋ki temu elektryczne uk艂ady kierownicze s膮 w pe艂ni zintegrowane z ca艂膮 architektur膮 elektryczn膮 pojazdu, a ponadto pozwalaj膮 na szybkie dostosowanie systemu do kolejnych zmian klienta oraz wymaga艅 dotycz膮cych uk艂adu kierowniczego. 鈥 Elektryczne uk艂ady kierownicze Nexteer staj膮 si臋 coraz popularniejsze w艣r贸d 艣wiatowych koncern贸w motoryzacyjnych, co zawdzi臋czamy z pewno艣ci膮 ich wyj膮tkowej charakterystyce, zwi膮zanej m.in. z mo偶liwo艣ci膮 tworzenia nie tylko dobrze prowadz膮cych si臋, ale tak偶e bardzo bezpiecznych samochod贸w - m贸wi Laurent Bresson, prezes i dyrektor operacyjny Nexteer Automotive. Jak wskazuj膮 in偶ynierowie Nexteer, jednym z najwa偶niejszych czynnik贸w umo偶liwiaj膮cych tworzenie tak z艂o偶onego uk艂adu kierowniczego, jaki montowany jest w BMW i3, jest pe艂na integracja system贸w elektronicznych Nexteer oraz mo偶liwo艣膰 ich projektowania w specjalnym centrum rozwoju oprogramowania firmy. By sprosta膰 wymaganiom producent贸w, Nexteer stosuje obecnie w swoich systemach now膮 rodzin臋 dwurdzeniowych procesor贸w posiadaj膮cych certyfikat ISO 26262, integruj膮cych interfejs komunikacjny FlexRay z pojazdem. Technologia ta pozwala na wsparcie u偶ywanej przez globalnych producent贸w samochod贸w platformy AUTOSAR SW oraz implementowanie system贸w wspomagaj膮cych kierowc臋, takich jak system utrzymywania toru jazdy czy park assist (asystent parkowania). Ponadto uk艂ady EPS pozwalaj膮 producentom na dodawanie nowych system贸w wspomagaj膮cych kierowc臋 nie tylko w pocz膮tkowej fazie produkcji, ale tak偶e w ca艂ym cyklu 偶ycia modelu. W system single-pinion EPS firmy Nexteer Automotive wyposa偶ony zosta艂 tak偶e nowy model Mini Cooper (2014), kt贸ry mia艂 sw贸j debiut podczas salonu Auto Show w Los Angeles w listopadzie ubieg艂ego roku. --- 漏 Nexteer Automotive jest pierwsz膮 firm膮 w globalnej bran偶y automotive, kt贸ra w 1999 roku rozpocz臋艂a masow膮 produkcj臋 elektrycznych uk艂ad贸w kierowniczych. W 2013 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowa艂y niemal milion elektrycznych uk艂ad贸w kierowniczych.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1