reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© yevhen-basov-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 06 grudnia 2013

Polscy producenci tabletów coraz silniejsi

Tablety produkowane pod rodzimymi markami zdobywają coraz więcej udziałów w polskim rynku. Sławomir Mastej, wiceprezes firmy Manta Multimedia ocenia, że od zeszłego roku ten wskaźnik wzrósł o połowę do 30%.

Manta, GoClever, Pentagram, Lark, Modecom, Tracer czy Kruger & Matz – to polskie marki tabletów, które cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Podstawowym czynnikiem przemawiającym na korzyść wymienionych producentów jest cena, nawet o połowę niższa niż w przypadku zachodnich konkurentów. Tablet można kupić już za niewiele ponad 200 złotych.

Szacuje się, że w tym roku nabywców znajdzie około 1,4 mln sztuk tabletów. „Dziennik Gazeta Prawna” zbadał, ile wynosi sprzedaż poszczególnych marek. I tak Manta w 2013 roku chce sprzedać 190 mln sztuk tabletów, czyli o 80% więcej niż w roku poprzednim. Action, właściciel marki Pentagram, szacuje tegoroczną sprzedaż na 100 tys. urządzeń, a myPhone liczy na 15% wzrost sprzedaży i osiągnięcie poziomu 50 tys. sztuk.

Przyszły rok ma być jeszcze lepszy i sprzedaż tabletów w Polsce ma przekroczyć 2 mln sztuk. Wartość tego rynku w 2014 roku wzrośnie o 30 mln EUR i wyniesie 260 mln EUR.

---
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
Załaduj więcej newsów
May 11 2018 10:46 V9.5.4-1