reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Leoni
Przemysł elektroniczny |

Okablowanie samochodu może ważyć o jedną piątą mniej

Okablowanie w samochodzie średniej wielkości może ważyć nawet 6 do 8 kg mniej dzięki zastosowaniu rozwiązań opracowanych przez inżynierów z firmy Leoni.


- Nasi klienci mogą zmniejszyć wagę okablowania samochodu nawet o 20% używając innowacyjnych technologii naszego autorstwa – mówi dr Andreas Brand, członek zarządu Leoni odpowiedzialny za dział wiązek. Głównym czynnikiem wpływającym na ograniczenie wagi jest zrezygnowanie z konwencjonalnych kabli miedzianych. Leoni proponuje kable aluminiowe przewidziane dla wszystkich trzech przedziałów mocy, czyli kable o przekroju poprzecznym mniejszym niż 2,5 mm2, kable do 10 mm2 i większe. Pomimo faktu, że przewody aluminiowe muszą mieć większy przekrój niż odpowiednie przewody miedziane zapewniające tę samą przewodność elektryczną, to jednocześnie zastosowanie technologii wykorzystujących aluminium pozwala ograniczyć wagę nawet o 50% w stosunku do miedzi. Leoni opracowało także przewody wykorzystujące różnego rodzaju stopy miedziane. Przykładowo kabel miedziany o przekroju 0,35 mm2 można zastąpić stopem miedzi i cyny, którego przekrój wynosi zaledwie 0,13 mm2. Stopy miedzi z cyną, srebrem lub magnezem są przewidziane do zastosowań, gdzie istotna jest przede wszystkim wytrzymałość mechaniczna, a nie wysoka przewodność. Wszystkie nowe rozwiązania Leoni zaprezentuje na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych IAA 2013, które odbędą się we wrześniu we Frankfurcie. Oprócz innowacyjnych przewodów firma zaprezentuje także szereg rozwiązań dotyczących zasilania, komponentów elektromechanicznych oraz wysokonapięciowych.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama