reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© fouquin-christophe-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 08 sierpnia 2013

Amica chce konsolidować rynek

- Rozważamy różne scenariusze rozwoju grupy, z przejęciami dystrybutorów, marek czy małych producentów włącznie - mówi „Parkietowi" Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amiki.


- Amica od dłuższego czasu przygląda się rynkowi angielskiemu, francuskiemu i hiszpańskiemu – uważa Krzysztof Kozieł z BM BGŻ. Według niego, przejęcie przez Amicę zagranicznej spółki będącej właścicielem rozpoznawalnej marki, nie wzbudziłoby zaskoczenia. Ta strategia ma dodatkowo poprawić i tak świetną sytuację Amiki na giełdzie. Akcje firmy zdrożały o 98% w ciągu ostatniego roku, a tylko w bieżącym roku poszły do góry o 59%. Zarówno zarząd firmy jak i analitycy są optymistyczni jeśli chodzi o wyniki finansowe spółki i, co za tym idzie, wycenę giełdową firmy - pisze "Parkiet". Na kondycję Amiki duży wpływ ma sprzedaż na zagranicznych rynkach i tam właśnie Wojciech Kocikowski upatruje szansę na dalszy dynamiczny wzrost. Z kolei Krzysztof Kozieł zwraca dodatkowo uwagę na wzrost popytu na duży sprzęt AGD na głównych rynkach eksportowych. Kluczowe rynki spółki to Polska, Rosja i Niemcy, gdzie według oceny spółki, sprzedaż jest zgodna z oczekiwaniami. – Mamy jednak świadomość, że nadmierna koncentracja na tych kierunkach jest jednocześnie największym zagrożeniem stabilności wzrostu grupy – ocenia Kocikowski i zapowiada, że firma pracuje nad nową strategią, która zostanie zaprezentowana najprawdopodobniej w pierwszym kwartale 2014 roku. --- Źródło: Parkiet
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-2