reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© nyul-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 17 lipca 2013

Delta Prototypes komercjalizuje swój produkt

W tym miesiącu Michał Latacz, właściciel firmy Delta Prototypes, rozpoczął prace nad komercyjnym produktem przeznaczonego na międzynarodowy rynek.


”Michał właśnie rozpoczął współpracę z funduszem JCI Venture, kontrolowanym przez Jagiellońskie Centrum Innowacji, który zapewni niezbędne wsparcie finansowe. Powstająca spółka będzie zajmować się napędami falowymi, ale już nie Stingrayem” - możemy przeczytać na stronie Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Krakowskiej. To właśnie w AIP PK ma siedzibę firma Delta Prototypes, w której powstała innowacyjna technologia napędów maszyn podwodnych. Zatem co ma pojawić się na rynku w efekcie współpracy Delta Prototypes i JCI Venture? [i]- Będzie to produkt przeznaczony na rynek turystyki podwodnej, wykorzystujący mój wynalazek- mówi Michał Latacz w „Gazecie Wyborczej Kraków”. - Wspólnie z inwestorem uzgodniliśmy docelowe parametry, które zostaną zaoferowane przez gotowy produkt i będą bardzo atrakcyjne dla schodzących pod wodę, zarówno amatorów, jak i profesjonalistów, zwiększając ich zasięg, szybkość przemieszczania oraz redukując zmęczenie – opowiada konstruktor. Michał Latach opracował innowacyjną technologię napędów maszyn podwodnych. Inspiracją do rozwoju prac nad nową rodziną pędników była obserwacja sposobu pływania głowonogów. Efektem prac badawczych jest system falujących pędników, który znacznie zmniejsza straty energii w układzie napędowym pojazdu wodnego. Jak pokazały testy prototypu, chroniona prawem patentowym technologia napędowa, w porównaniu ze stosowanymi dziś rozwiązaniami, potrafi zasadniczo zredukować zapotrzebowanie jednostki wodnej na paliwo. Główne projekty, które realizaowane są w założonej przez absolwenta Politechniki Krakowskiej firmy Delta Prototypes, to Kalmar – bezzałogowy demonstrator innowacyjnej technologii napędu, Stingray – załogowy statek podwodny dla 12 osób, realizujący koncepcję „podwodnego lotu” oraz ML300 – załogowy statek podwodny dla 2 do 6 osób przeznaczony do celów rekreacyjnych. © Delta Prototypes --- Źródlo: Delta Prototypes, AIP PK, GW Kraków
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-2