reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Przemysł elektroniczny | 12 kwietnia 2013

Samsung na polskim rynku

Chętnie kupujemy smartfony, telewizory, tablety czy lodówki Samsunga. Jak w liczbach wygląda udział koreańskiego producenta w polskim rynku?


W zeszłym roku Samsung sprzedał polskim klientom 1 mln telewizorów i, według oceny spółki, stanowi to aż 42% udziałów w rynku. Świetnie sprzedają się także telefony komórkowe, do klientów trafiły 4 mln urządzeń, w tym 200 tys. smartfonów Galaxy S III. Samsung jest liderem także na rynku tabletów, w którym ma 18% udziałów. W najbliższym czasie Samsung będzie się starał o zwiększenie udziałów w rynku AGD. Jest o co walczyć, ponieważ Polacy wydają rocznie prawie 5 mld PLN na taki sprzęt. W ubiegłym roku południowokoreański koncern zwiększył udziały ilościowe w rynku z 4,1 do 5,6%., a wartościowe z 6 proc. do 8,5%. Pomogło mu w tym przejęcie fabryk spółki Amica we Wronkach. Samsung zainwestował w rozbudowę 300 mln USD i, jak informował Daniel Chung, prezes Samsung Electronics Polska, koreański producent zamierza celować w segment premium. Wracając jednak do udziałów w rynku: jeśli chodzi o sprzęt AGD, to najlepiej sprzedają się lodówki Samsunga – 19% udziałów pod względem wartości, 10% pod względem ilościowym oraz pralki – 9% rynku. --- Źródło: Bloomberg Businessweek Polska
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-2