reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© michal mrozek dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 03 kwietnia 2013

Enika wdraża produkcję innowacyjnych napędów

Łódzka Enika rozwija się w imponującym tempie: w zeszłym roku z firmy małej przekształciła się w średnią. Teraz inwestuje w rozbudowę hali produkcyjnej.

- Nasze nowe innowacyjne napędy asynchroniczne są odpowiedzią na potrzeby klientów, szczególnie pod względem zmniejszenia masy układów, obniżenia ceny urządzeń oraz poprawy efektywności energetycznej – mówi dla evertiq.pl dyrektor Katarzyna Pietrasik. Prototypy urządzeń są już gotowe i czekają na wdrożenie, które nastąpi w ramach rozpoczętego właśnie projektu "Zainicjowanie produkcji innowacyjnych napędów asynchronicznych do pojazdów trakcyjnych komunikacji miejskiej”. Przedsięwzięcie jest dofinansowywane z funduszy unijnych pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego działanie 3.3. Rozwój Infrastruktury. Główna siedziba firmy Enika, producenta urządzeń elektronicznych i energoelektronicznych dla taboru miejskiego, kolejowego oraz przemysłu, znajduje się w Łodzi. Tam zlokalizowana jest część biurowa wraz z biurem projektowym i produkcją w zakresie prototypów. W ostatnich latach firma szybko się rozrastała i konieczna była budowa nowego zakładu rozpoczęta w 2010 roku. - W ciągu półtora roku zatrudniliśmy około 30 nowych osób – ocenia dyrektor Pietrasik. Teraz w oddziale w Złotnikach ma miejsce produkcja wielkogabarytowa rozpoczęta w 2011 roku. Wspomniany wcześniej projekt zakłada dalszą rozbudowę zakładu w Złotnikach. W nowym skrzydle wdrożona będzie produkcja innowacyjnych napędów asynchronicznych dla pojazdów trakcyjnych. Wartość całego przedsięwzięcia to około 1,5 mln PLN, z czego ponad 733 tys. PLN będzie pochodzić z unijnej kasy. Projekt ma się zakończyć w połowie 2014 roku. W ramach projektu Enika utworzy nowe stanowiska monterskie, co związane jest ze zwiększeniem zatrudnienia. - Przewidujemy pięć nowych etatów do końca 2014 roku w związku z prowadzonym projektem – informuje Katarzyna Pietrasik. Jedną z większych innowacji, o której warto wspomnieć, będzie nowoczesna hamownia napędów trakcyjnych, która pozwoli na dokładne przebadanie napędów w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 17 2019 21:26 V13.3.21-2