reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 09 stycznia 2013

Nowa Tegra od Nvidii zaprezentowana wraz z nową konsolą!?

Nvidia tuż przed rozpoczęciem targów CES 2013 zaprezentowała swój nowy procesor SoC: Tegra 4. Czy układ w technologii 28 nm podbije rynek urządzeń przenośnych? Pierwsze próbki pokazują, że jest na to spora szansa.
Nvidia postanowiła pokazać na co ich stać tuż przed rozpoczęciem targów CES 2013. Mowa tu o prezentacji firmy dzień przed targami, na których pokazano najnowsze dziecko firmy, czyli układ SoC: Tegra 4. Widzowie się nie zawiedli. Oczekiwali układu wydajnego i taki został im pokazany. Jak zapewnia sam producent, jest to poważna konkurencja dla podobnych procesorów dostępnych na rynku. Tegra to bowiem prawdziwie potężna maszynka. Całość oparto o mikroarchitekturę Cortex-A15 w technologii produkcji 28 nm. Układ składa się z czterech podstawowych rdzeni i jednego dodatkowego, który wykonywać ma podstawowe zadania (pracować będzie w trybie uśpienia pozostałych składników procesora). Prezentowany układ taktowany był częstotliwością 1,9 GHz. Jednocześnie pojawiły się spekulacje, że już wkrótce pojawić się ma jeszcze mocniejsza wersja taktowana z częstotliwością (ponad) 2 GHz. Lecz to nie wszystko. Jak przystało na produkty Nvidii, nie mogło tu zabraknąć superwydajnej grafiki. W tym przypadku, sercem jednostki GPU są 72 procesory CUDA. Jak zapewnia producent, nowa Tegra osiąga dużo lepsze wyniki niż najnowsze dziecko Apple A6X z układem PowerVR SGX 554MP4, w kategorii szybkości przetwarzania grafiki. Przykładem popierającym tę tezę może być fakt, że Tegra 4 ma sobie radzić bez problemów z dekodowaniem jak i kodowaniem strumienia video w rozdzielczości 1440p. Jeśli zaś chodzi o FullHD, to układ będzie mógł go w stanie odtwarzać z prędkością nawet 120 Hz. Maksymalna wspierana rozdzielczość to 3840 na 2160 pikseli. No cóż, robi wrażenie. Być może będzie to pierwszy układ mogący w pełni wykorzystać możliwości wyświetlaczy Retina? Czy to wszystko? Otóż nie. Twórcy Tegry zaimplementowali w swoim nowym dziele funkcję „Computational Photography Architecture”. Łączy ona możliwości rdzeni CPU, GPU a także procesora sygnałowego ISP. Efektem jest możliwość nagrywania (i robienia pojedynczych zdjęć) obrazu video w efektem HDR (efekt pozwalający zwiększyć rozpiętość tonalną fotografowanej sceny). Bardzo miło z ich strony.
„Tegra 4 zapewnia ogromną moc obliczeniową oraz energooszczędność smartfonom i tabletom, urządzeniom do gier, systemom samochodowym oraz komputerom”, powiedział Phil Carmack, wiceprezes jednostki biznesowej Tegra w firmie NVIDIA. „Nowe możliwości tego układu, szczególnie w dziedzinie fotografii obliczeniowej, przyczynią się do znaczącego usprawnienia istniejących produktów, a także do stworzenia całkowicie nowych, ekscytujących urządzeń.” © Nvidia
Całość wieńczy układ Icera 500, który zapewnić ma możliwość obsługi sieci LTE (4G). Wewnątrz zaimplementowano także technologię PRISM 2, która zmniejsza zużycie energii aż o 45% w stosunku do poprzednika (Tegra 3). A wszystko to udało się zamknąć w niewielkiej obudowie o 40% mniejszej, niż układ poprzedniej generacji. Zapewne naszych czytelników zainteresuje także jak w praktyce spisuje się nowy procesor? Otóż całkiem dobrze, czego dowodzić może prezentacja nowego urządzenia tego producenta. Chodzi bowiem o mobilną konsolę do gier, co już samo w sobie jest zaskoczeniem. „Project Shield”, bo pod taką nazwa roboczą znana jest omawiana konsola, również została przedstawiona. Tym samym Nvidia wkracza na nowy rynek konsol do gier. Czy znajdzie swoje miejsce obok produktów Sony, Nintendo i innych? Czas pokaże. Szczegóły odnośnie samego urządzenia nie są jeszcze znane. Prezentację konsoli przedstawiamy poniżej. VIDEO Czym się wyróżnia konsolka? Przypomina pada z ekranem. Posiada m.in. wyjście HDMI i wspiera streaming gier z PC. Ta ostatnia opcja z pewnością ucieszy wielu graczy. Jak przedstawia sam producent: „gry są w końcu uwolnione”.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 21 2019 15:37 V12.5.12-2