reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Komponenty | 20 marca 2009

Zysk Farnell wzrósł o 3%, sprzedaż w Europie Wschodniej rośnie.

Marża brutto w roku fiskalnym 2008 wyniosła 39.6% i pozostała na bardzo zbliżonym poziomie do odnotowywanych w dwóch poprzednich latach (2007: 39.7%). Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 3%, do poziomu 72.5 mln GBP. (2007: 70.3 mln GBP)

Sprzedaż poprzez stronę internetową dywizji Marketing and Distribution (MDD) w czwartym kwartale wzrosła o 13%, osiągając tym samym udział 35% w sprzedaży całkowitej. Strategicznym celem Farnell jest uczynienie sprzedaży eCommerce najważniejszym kanałem dystrybucji. ‘Ogłosiliśmy ostatnio podjęcie kolejnych kroków na drodze do stałej redukcji kosztów operacyjnych o 2 p.p. w stosunku do sprzedaży. Zmiany te, wynikające z rosnącej efektywności operacyjnej dzięki ukierunkowaniu się na sprzedaż w internecie, przyniosą nam 6 mln GBP oszczędności rocznie. Koszty tych zmian w roku fiskalnym 2010 wyniosą 4 mln GBP’ stwierdza spółka w swoim komunikacie. Rozwój na rynkach międzynarodowych umożliwia nam osiągnięcie wysokiego wzrostu sprzedaży w Europie Wschodniej (58%), Chinach (15%) i Indiach (24%). Przejęcie części klientów od dystrybutorów z Europy Wschodniej rozszerzyło bazę klientów w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Działania restrukturyzacyjne, ogłoszone w grudniu 2008, są realizowane zgodnie z harmonogramem i przyniosą roczne oszczędności w kwocie 12 mln GBP. Jednorazowy odpis kosztów, związanych z ich realizacją, wyniósł 3.4 mln GBP i obciążył wyniki 4Q2008.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2019 07:25 V13.2.0-1