reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Atmel Komponenty | 01 marca 2012

Nowe kontrolery paneli dotykowych dla branży motoryzacyjnej

Firma Atmel wprowadza nową rodzinę kontrolerów maXTouch, dla zastosowań w branży motoryzacyjnej. Oznacza to, że układy te są bardziej niezawodne i wytrzymałe od swoich starszych braci i konkurentów. Zaprezentowano je na targach Embedded World, które właśnie odbywają się w Niemczech.

Firma Atmel przedstawiła na targach Embedded World swój najnowszy kontroler paneli i ekranów dotykowych, który znaleźć ma zastosowanie w wymagających urządzeniach samochodowych. Zyskał one status automotive, co oznacza, że teraz te kontrolery są bardziej niezawodne i bardziej wytrzymałe od konkurentów i swoich starszych braci z tej rodziny. Nowe układy z linii maXTouch mają obsługiwać ekrany i panele o przekątnej od 5 do 10 cali. Cechują się nie tylko wytrzymałością, ale także szybką pracą (krótki czas odpowiedzi), wysoką precyzją, niskim zużyciem energii i jak zapewnia producent, obsługą niezliczonej ilości dotknięć. Częstotliwość skanowania wynosi tu 150 Hz. Przedstawiono dwa konkretne układy, które spełniają wymagania, kwalifikujące je do statusu 'automotive'. MXT768E i mXT540E mogą pracować w zakresie temperaturowym od -40 do 105 stopni Celsjusza. Mogą także współpracować z nieekranowanymi czujnikami, co jest jednym z wymogów w projektach urządzeń motoryzacyjnych. Obsługiwane są ekrany zarówno te rezystancyjne, jako i pojemnościowe. Co więcej, kontrolery te mogą współpracować bardzo sprawnie z czujnikami jednowarstwowymi, zamiast dwu- lub trójwarstwowymi, jak to się często zdarza. Pozbycie się ekranów możliwe jest dzięki opracowaniu zaawansowanego filtru tłumiącego wszelkie zakłócenia i szumy. Niesie to ze sobą także dodatkowe korzyści. Grubość się zmniejsza, zmniejsza się także poziom skomplikowania nie tylko samych układów, ale także gotowej aplikacji, a co najważniejsze, zmniejszają się przez to także koszty produkcji i wdrażania, a także serwisu. Stosunek sygnału do szumów SNR wynosi 80:1. Układy obsługują pojedyncze gesty i te z wykorzystaniem dwóch dotknięć. Wbudowany układ przetwarzania wtórnego umożliwia eliminację niechcianych dotknięć, zwiększającym tym samym komfort użytkowania. Ciekawą funkcją jest rozpoznawanie, czy wykryty dotyk, jest akcją. Oznacza to, że nawet gdy przypadkowo oprzemy rękę na ekranie dotykowym, układ nie potraktuje tego jako dotyk, tylko odrzuci tę akcję jako niechcianą. Układy te mają znaleźć zastosowanie w takich urządzeniach i akcesoriach jak nawigacje GSP, deski centralne w samochodzie (zastąpienie mechanicznych przełączników, pokręteł i przycisków, tymi dotykowymi, umieszczonymi na jednym panelu dotykowym), a także w urządzeniach multimedialnych, jak wyświetlacze na zagłówkach, dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Firma chce wprowadzić do samochodów możliwości i powiązane z tym przyjemności, jakie dają interfejsy dotykowe, które obecnie można znaleźć w smartphonach. Pierwsze próbki opisywanych kontrolerów można zamawiać już u producenta. MXT768E i mXT540E dostępne są, póki co w obudowach typu TQFP100. Nie dostaliśmy informacji odnośnie masowej produkcji i sprzedaży. Wiadomo jednak, że pierwsze kity z tymi układami mają pojawić się już niedługo – są w trakcie opracowywania.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-2