reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© SEI Komponenty | 30 czerwca 2011

Porowate aluminium zwiększy pojemność baterii?

Sumimoto Electric wprowadzi do produkcji porowate aluminium, które znajdzie zastosowanie w akumulatorach litowych, trzykrotnie zwiększając ich żywotność.

Aluminium-Celmet, bo tak nazwali ten materiał inżynierowie z Sumitomo Electric Industries Ltd, ma stanowić rewolucję na rynku akumulatorów litowo-jonowych. Jednakże ten materiał, może być również z powodzeniem użyty w superkondensatorach, z tym samym efektem – zwiększeniem ich pojemności. Masowa produkcja tego wynalazku ruszyć ma niebawem. Wkrótce powstanie mała linia produkcyjna w Osace. Nie jest to jednak jedyny taki produkt firmy, gdyż już wcześniej stworzono podobny, porowaty materiał, oparty o nikiel, który był wykorzystywany w akumulatorach do pojazdów hybrydowych. Struktura materiału Celmet jest trójwymiarowa, wyglądem przypominającą nieco siatkę, rozchodzącą się w trzech płaszczyznach, ze sferycznymi otworami. W sumie, można to równie dobrze przyrównać do sera. Maksymalna „porowatość” tego materiału to 98%, tzn, że tyle miejsca zajmuje pusta przestrzeń. Już kiedyś pisaliśmy przy okazji innego artykułu o akumulatorach, że takie porowate materiały są potrzebne, gdyż w tych porach, gromadzą się wtedy jony, które mają za zadanie zmagazynować energię. W przypadku zaaplikowania tego materiału do akumulatorów litowych, można zastąpić tradycyjne folie aluminiowe stanowiące elektrodę dodatnią, nowym materiałem, który może nawet 3-krotnie zwiększyć pojemność baterii, tudzież, jeśli chcielibyśmy pozostawić pojemność, zmniejszenie wymiarów ogniwa o 1/3, a nawet 2/3 całej grubości ogniwa.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 19 2019 17:01 V14.7.13-2