reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
@ Apple
Komponenty |

5 dostawców komponentów zarobi 17 mld dol. na Apple

Apple stał się drugą co do wartości spółką na świecie, z wartością rynkową przekraczającą 300 mld dol. Koncern Steva Jobs'a tradycyjnie konkuruje z największymi producentami jak Dell i HP na rynku komputerów osobistych, Research in Motion i Nokią na rynku telefonów komórkowych, czy Amazon na rynku czytników e-booków, zgodnie z najnowszym raportem NASDAQ.

Popularne produkty koncernu Steva Jobs'a stanowią istotną wartość dla dostawców komponentów na świecie. Szacuje się, że pięciu wiodących dostawców komponentów Apple będzie stanowiło około 17 mld dol. kosztów bezpośrednich Apple w 2011 r., czyli 31% ogólnych kosztów bezpośrednich (56 mld dol.) Wspomniani dostawcy dostarczają kluczowe komponenty do produktów Apple, które są zwykle montowane przez innych producentów w Azji (Foxconn, Quanta Computer, itp.). Głównymi beneficjentami sukcesu Apple (z punktu widzenia dostawcy komponentów) są Samsung, LG Display, Intel, Infineon i Broadcom. Źródło: NASDAQ Samsung Prognozuje się, że Samsung zarobi na Apple około 7,8 mld dol. w 2011 r, co będzie stanowiło 5% całkowitych przychodów firmy (2011: 150 mln dol.) LG Display LG Display może zarobić w tym roku 4,2 mld dol. na dostawach dla Apple. Wobec 26 mld dol. przychodów, jakie firma szacuje osiągnąć w 2011 r., dostawy dla Apple będą stanowiły 16% łącznych przychodów. Intel Najnowsze badania pokazują, że Intel zarobi na dostawach dla Apple w 2011 r. około 2,5 mld dol., co będzie stanowiło ponad 5% całkowitych przychodów firmy w tym roku (2011: 45 mld dol.). Infineon i Broadcom Szacuje się, że Infineon i Broadcom zarobią na Apple odpowiednio 1,5 mld dol. i 1,3 mld dol. Biorąc pod uwagę, że całkowite przychody Infineon w roku 2011 mają wynieść 5 mld dol., dostawy dla Apple stanowić będą ponad 30%. Dostawy Broadcom stanowić będą 14% całkowitych przychodów firmy, które wyniosą 7 mld dol.

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama