reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Blomst Pixabay Biznes | 23 listopada 2016

Niemcy: Tesla musi zaprzesta膰 reklamy Autopilota

Ameryka艅ski producent samochod贸w elektrycznych - Tesla Motors - odpiera zarzuty niemieckiego ministerstwa. ,,98% naszych klient贸w jest 艣wiadomych, i偶 Model S nie jest pojazdem autonomicznym."
Europejczycy mog膮 cieszy膰 si臋 dost臋pem do nowoczesnych samochod贸w elektrycznych ameryka艅skiego producenta od kiedy w 2013 roku wprowadzi艂 on sprzeda偶 na starym kontynencie. Pomimo konkurencji ze strony Renault oraz Nissana, Tesla Model S, sk艂adana w fabrykach producenta w Holandii, osi膮gn臋艂a w 2015 roku na rynku europejskim sprzeda偶 na poziomie ponad 15 tys. egzemplarzy, bij膮c przy tym na g艂ow臋 rozwi膮zania konkurent贸w. Do rewolucji Tesli przyczyni艂o si臋 wprowadzenie w 2014 roku do produkowanych samochod贸w innowacyjnej funkcji 鈥 Autopilota. Aktualizacja oprogramowania wykorzystywa艂a czujniki, kt贸rymi naszpikowane s膮 samochody ameryka艅skiego producenta, czyni膮c samoch贸d jeszcze bardziej innowacyjnym 鈥 samodzielne parkowanie, zarz膮dzanie pr臋dko艣ci膮 czy wreszcie samodzielna zmiana pas贸w oraz sterowanie. Klienci Tesli zacz臋li si臋 chwali膰 zdj臋ciami, jak 鈥瀙rowadz膮鈥 samoch贸d na autostradzie czytaj膮c gazet臋, graj膮c na telefonie itp. Czarne chmury nadesz艂y nad system wraz z pierwszymi wypadkami z udzia艂em Modelu S w trybie autopilot 鈥 media zacz臋艂y si臋 przygl膮da膰 systemowi i temu, czy faktycznie powinien on by膰 reklamowany, a nawet w og贸le zosta膰 dopuszczony do u偶ytku, w ko艅cu wiosn膮 tego roku dosz艂o do pierwszego 艣miertelnego wypadku z udzia艂em samochodu Tesli w trybie Autopilot. W zesz艂ym tygodniu niemiecki Minister Transportu wystosowa艂 list do Tesla Motors, wzywaj膮c producenta do zaprzestania reklamy funkcji Autopilota, gdy偶, jak twierdzi, wprowadza ona konsument贸w w b艂膮d sugeruj膮c, i偶 czyni ona samoch贸d autonomicznym, co jest niezgodne z niemieckim prawem.
Niemieckie regulacje prawne w przypadku pojazd贸w autonomicznych wygl膮daj膮 nast臋puj膮co: 鈥灺227.90. Regulacje dotycz膮ce autonomicznej technologii (a) 呕aden pojazd nie powinien by膰 reklamowany jako autonomiczny, je艣li poni偶sze wymagania nie zostan膮 spe艂nione: (1) Definicja pojazdu autonomicznego dotyczy pojazd贸w okre艣lonych w sekcji 38750 oraz sekcji 227,02(d) Kodeksu Pojazd贸w. (2) Pojazd zosta艂 wyprodukowany przez producenta licencjonowanego zgodnei z sekcj膮 11701 Kodeksu Pojazd贸w oraz posiadaj膮cego wa偶ne pozwolenie dla producent贸w pojazd贸w autonomicznych zgodnie z powy偶szym artyku艂em w czasie produkcji pojazdu. (b) Zwroty takie, jak 鈥瀞amoprowadz膮cy鈥, 鈥瀉utomatyczny鈥, 鈥瀉utopilot鈥 lub inne o艣wiadczenia w podobnym tonie, mog膮ce sugerowa膰 autonomiczno艣膰 pojazdu przeci臋tnemu konsumentowi, zgodnie z postanowieniami powy偶szej sekcji oraz sekcji 11713 Kodeksu Pojazd贸w, stanowi膮 reklam臋 pojazdu jako autonomicznego.鈥
KBA (niemieckie ministerstwo transportu) r贸wnie偶 wystosowa艂o osobn膮 wiadomo艣膰 do w艂a艣cicieli pojazd贸w marki Tesla, informuj膮c膮 ich o zagro偶eniach wynikaj膮cych z u偶ytkowania funkcji Autopilot. Bynajmniej nie jest dzie艂em przypadku fakt, i偶 dzia艂ania te maj膮 miejsce akurat w Niemczech 鈥 w ko艅cu nasz s膮siad jest 艣wiatowym liderem w produkcji samochod贸w klasy premium, w kt贸rej prym wiod膮 marki takie, jak Mercedes czy Audi, a do kt贸rego obecnie nale偶y r贸wnie偶 Tesla. Ameryka艅ski producent odpiera jednak ataki niemieckiego rz膮du, o艣wiadczaj膮c jednocze艣nie, i偶 鈥瀦godnie z przeprowadzonymi badaniami, 98% posiadaczy samochod贸w marki Tesla zdaje sobie spraw臋, i偶 Tesla Model S nie jest pojazdem autonomicznym,鈥 jak donosi serwis fortune.com. Wyniki ankiety online zosta艂y przedstawione przez Tesla Motors w zesz艂y czwartek. 鈥濿 odpowiedzi na sugesti臋 KBA, i偶 u偶ywanie nazwy 鈥濧utopilot鈥 jest myl膮ce, zaanga偶owali艣my osoby trzecie w organizacj臋 ankiety skierowanej do niemieckich w艂a艣cicieli pojazd贸w marki Tesla, aby lepiej zrozumie膰, jak pojmuj膮 oni poj臋cie funkcji Autopilota,鈥 鈥 oznajmili przedstawiciele Tesla Motors. P贸ki co debata wci膮偶 trwa 鈥 KBA prowadzi badania nad poziomem bezpiecze艅stwa funkcji Autopilot, natomiast Tesla wci膮偶 rozwija sw贸j produkt, zdobywaj膮c coraz wi臋ksze udzia艂y na rynku pojazd贸w elektrycznych 鈥 r贸wnie偶 w Niemczech, gdzie ostatnio mogli艣my us艂ysze膰 o przej臋ciu przez ameryka艅skiego producenta Grohmann Engineering.
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 20 2019 12:04 V12.2.3-1