reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© luchschen dreamstime.com Komponenty | 29 stycznia 2016

Najmniejszy na 艣wiecie radar do zastosowa艅 motoryzacyjnych od NXP

Nowy modu艂 NXP wyznacza nowe standardy w systemach wspomagania kierowcy. Stwarza wizj臋 samochod贸w nowej generacji, oplecionych 鈥瀔okonem鈥 czujnik贸w, informuj膮cych na bie偶膮co kierowc臋 i liczne systemy bezpiecze艅stwa o warunkach na drodze.
NXP Semiconductors, b臋d膮cy jednym z czo艂owych dostawc贸w technologii bezpiecze艅stwa dla samochod贸w, og艂osi艂 kolejn膮 innowacj臋 w dziedzinie radar贸w samochodowych: najmniejszy na 艣wiecie radar nadawczo-odbiorczy o wymiarach 7,5x7,5 mm, sk艂adaj膮cy si臋 z jednego chipu, pracuj膮cy z cz臋stotliwo艣ci膮 77GHz i charakteryzuj膮cy si臋 bardzo wysok膮 rozdzielczo艣ci膮. Radar jest rdzeniem technologii w istniej膮cych i wci膮偶 rozwijaj膮cych si臋 systemach wsparcia kierowcy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), poniewa偶 dostarcza precyzyjnych informacji o otaczaj膮cym 艣rodowisku, docelowo czyni膮c 偶ycie kierowc贸w i innych uczestnik贸w ruchu bezpieczniejszym. Robocze prototypy RFCMOS IC s膮 obecnie w r臋kach czo艂owych klient贸w NXP; s膮 tak偶e obecnie testowane w praktyce przez in偶ynier贸w Google, pracuj膮cych nad projektem aut autonomicznych. Uk艂ad od NXP umo偶liwia modu艂om sensor贸w radarowych najnowszej generacji, b臋d膮cym mniej wi臋cej wielko艣ci znaczka pocztowego, na niewidoczne wbudowanie praktycznie w ka偶dym miejscu w samochodzie 鈥 jest to wielk膮 zalet膮 dla konstruktor贸w samochod贸w, poniewa偶 liczba r贸偶nego rodzaju czujnik贸w w pojazdach wci膮偶 wzrasta, co jest zwi膮zane z rozwijaniem system贸w jazdy autonomicznej. Konsumpcja mocy uk艂adu od NXP jest o 40 procent ni偶sza ni偶 w konwencjonalnych radarach IC. Kluczowe zastosowania zwi膮zane z bezpiecze艅stwem to mi臋dzy innymi hamowanie awaryjne, adaptacyjne tempomaty, systemy kontroli martwego pola, systemy ostrzegania o kolizji oraz parkowanie automatyczne. 鈥榃 samochodach autonomicznych, 鈥瀔okon鈥 sensor贸w radarowych jest potrzebny, aby osi膮gn膮膰 stabilny, niezak艂贸cony obraz otoczenia, o zasi臋gu 360 stopni. Ta potrzeba stanowi prawdziwe wyzwanie, kiedy radary, kt贸rymi dysponujemy s膮 masywne. Producenci chcieliby tak偶e zamieni膰 istniej膮ce systemy kontroli parkowania, opieraj膮ce swoje dzia艂anie na ultrad藕wi臋kach, na 鈥瀗iewidzialne鈥 czujniki radarowe, aby unikn膮膰 szpec膮cych otwor贸w w zderzakach, a jednocze艣nie poprawi膰 dzia艂anie i w艂a艣ciwo艣ci takich system贸w鈥 m贸wi Torsten Lehmann, starszy wiceprezes dzia艂u Infotainment i Wspomagania Kierowcy w NXP. Systemy wspomagania kierowcy ADAS, opieraj膮ce si臋 na dzia艂aniu radar贸w, gwa艂townie opanuj膮 rynek w ci膮gu kilku najbli偶szych lat. Wed艂ug bada艅 IHS Research, w 2021 roku na rynku b臋dzie dost臋pnych ponad 50 milion贸w sensor贸w radarowych, zatem b臋dzie to 23-procentowy wzrost w stosunku do dnia dzisiejszego. Obok post臋p贸w w tej technologii zwi膮zanych z rozmiarem, konsumpcj膮 energii oraz przyst臋pno艣ci膮 cen, innym wartym uwagi czynnikiem rozwoju system贸w ADAS jest uznanie zyskane przez programy NCAP (New Car Assessment Programs). Programy NCAP funkcjonuj膮 na ca艂ym 艣wiecie, ich g艂贸wnym zadaniem jest testowanie samochod贸w w zakresie bezpiecze艅stwa (g艂贸wnie w testach zderzeniowych) i ocenianie ich pod tym wzgl臋dem w pi臋ciogwiazdkowej skali. Od kilku lat organizacje NCAP zajmuj膮 si臋 tak偶e nagradzaniem technologii zwi臋kszaj膮cych bezpiecze艅stwo na drodze 鈥 do takich technologii nale偶膮 w艂a艣nie systemy ADAS, takie jak autonomiczne hamowanie awaryjne czy system ochrony pieszych. Wraz z zako艅czeniem fuzji NXP z Freescale Semiconductor 7 grudnia 2015 roku, firma wzmocni艂a pozycje na rynku motoryzacyjnych rozwi膮za艅 ADAS. Nowy uk艂ad RFCMOS IC jest atrakcyjnym rozszerzeniem i tak silnego portfolio radar贸w IC. Po艂膮czone oferty produkt贸w zawieraj膮 w sobie ca艂y zakres wiod膮cych na rynku urz膮dze艅 nadawczo-odbiorczych o cz臋stotliwo艣ci 77GHz, do zastosowa艅 z radarami bliskiego, 艣redniego i dalekiego zasi臋gu. Mo偶liwe jest ich u偶ycie zar贸wno w podstawowych modelach samochod贸w, jak i w samochodach klasy premium, podobnie jest z ofert膮 wysokowydajnych radarowych procesor贸w sygna艂owych oraz mikrokontroler贸w (MCUs). Na dzie艅 dzisiejszy, na rynku znalaz艂o si臋 ponad milion radar贸w IC. Po艂膮czona si艂a dw贸ch producent贸w mo偶e sprawi膰, 偶e w przysz艂o艣ci standardem dla radar贸w IC nowej generacji stanie si臋 wysoko zintegrowane rozwi膮zanie, jakim jest radar SoC do zastosowa艅 motoryzacyjnych, zawieraj膮cy procesor czo艂owy oraz procesor jednopasmowy, na pojedynczej, monolitycznej matrycy. 殴r贸d艂a: IHS, Advanced Driver Assistance Applications Semiconductor Market Tracker 鈥 H1 2015
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-2