reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq
Komponenty |

Nowoczesny chip LF dla pilotów zdalnego sterowania

Ten mały układzik posiada w sobie wbudowane, programowalne sterowniki LF RF, które pozwolą zbudować funkcjonalny klucz dla samochodów i nie tylko. RFID zapewni niezawodność nawet wtedy, gdy wyczerpią się baterie.

Firma Melexis przedstawiła układ oznaczony symbolem MLX74190. Jest to układ inicjujący, pracujący z niskimi częstotliwościami RF, mający za zadanie przesłać zakodowane komunikaty. Przeznaczeniem mają być piloty zdalnego sterowania w motoryzacji (np. immobilizer), lub też w systemach budynków (mniej lub bardziej) inteligentnych. Głównym zastosowaniem mają być samochodowe systemy startu pasywnego. W zadanym momencie (czyli gdy układ znajdzie się w pobliżu obiektu) wysyłany jest silny sygnał (UHF) - „klucz”. Ta zakodowana wiadomość zawiera numer identyfikacyjny. Po prawidłowym rozpoznaniu uruchamiany jest silnik. Takie działanie może być również zaaplikowane w wielu innych pojazdach, od motorów, poprzez skutery, łódki, ATV, itp. Wszędzie tam, gdzie wykorzystać możemy fakt, że zbliżając się do pojazdu możemy go otworzyć, a po wciśnięciu przycisku uruchomić. Co więcej, działanie takie możemy również odwrócić. W sytuacji gdy system zaaplikujemy do skutera wodnego lub motocyklu, w momencie gdy kierujący opuści pojazd (np. w wyniku wypadku lub utraty panowania nad maszyną), system wyłączy silnik, gdyż klucza nie będzie już w pobliżu pojazdu. System też można zintegrować z systemami TPMS. W strukturze układu zawarto dwa mocne sterowniki LF, które mogą być zaprogramowane niezależnie, dla realizacji niezbędnych funkcji immobilizera. Generować mogą sygnały sinusoidalne (do 1 A maksymalnie w szczycie) lub przebiegi prostokątne (do 2.5 A w szczycie), na częstotliwościach od 109 do 140 kHz. Amplituda może mieć wartość od 0.25 do 32 V. Pracować mogą w konfiguracji pół-mostka, lub mostka pełnego. Nie zabrakło tu również wyrafinowanych systemów zabezpieczających, jak zapewnia producent. Dostępne są modulacje ASK, FSK i PSK, dla przesyłu sygnałów do dedykowanych odbiorników. Specjalna budowa pozwolić ma na wysłanie sygnału nawet przy wyczerpanej baterii, jak podaje producent. W takim przypadku realizowana może być pasywna komunikacja RFID. Wymaga to jednak już znacznego zbliżenia klucza w odpowiednie miejsce, podobnie jak to ma miejsce z typowymi kartami RFID. Zapewni to możliwość uruchomienia pojazdu nawet gdy bateria padnie zupełnie, a my będziemy zmuszeni do uruchomienia pojazdu. Funkcja ta (podobnie jak i inne) ma być kompatybilna z większością popularnych transmiterów, dostępnych na rynku. Funkcje diagnostyczne wbudowane w układ pozwolą także wykryć nieprawidłowości, np. zwarcie anteny z uziemieniem, zwarcie na baterii, itp.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama