© Evertiq
Komponenty |
Czujnik przyśpieszenia i odchylenia do systemów asystenckich dla GPS
Firma Bosch zaprezentowała nowy czunik MEMS: przyśpieszenia i odchylenia; o 6 osiach swobody. Zaprojektowano go z myślą o m.in. trakcyjnych systemach samochodowych, w tym do wspomagania nawigacji np. w tunelach.
Firma Bosch zaprezentowała SMI130. To nowy czujnik MEMS o 6 osiach swobody (6 DoF), mierząc w każdej z trzech osi przyśpieszenie i odchylenie. Producent deklaruje wysoką dokładność pomiaru.
Wartość odchylenia (yaw rate) może być mierzona w jednym z pięciu wybieralnych zakresów od 125 °/s do 2000 °/s. Przyśpieszenie z kolei może być zmierzone w zakresie od +/- 2g do +/- 16g. Pierwszy z parametrów jest mierzony z rozdzielczością 16 bitów, drugi zaś 12 bitów.
Przeznaczeniem mają być systemy samochodowe, do których wliczyć można asystę dla GPS w trudnych warunkach terenowych, jak np. tunele, jazda wśród wysokich wieżowców, w gęstym lesie, itd, ale także eCall i inne systemy alarmowe, itd. Połączenie pomiaru odchylenia ze znaną prędkością auta może w wysoką dokładnością określić pozycję pojazdu.
Dodatkiem jest wyprowadzenie z pomiarem temperatury. Całość zapakowano w obudowę LGA o wymiarach 3 na 4,5 mm. Posiada kwalifikację AEC-Q100.