reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ngweikeong-dreamstime.com
Analizy |

Optymizm w branży LED

Pomimo niezbyt dobrych oczekiwań dotyczących rynku LED w bieżącym roku, firmy mają nadzieję na zwiększony popyt na produkty LED w dalszej perspektywie – pisze portal LEDinside.

Spodziewana poprawa miałaby nastąpić jeszcze w tym roku, najpóźniej w 2015 r., uważa Brian Fiser, dyrektor marketingu w firmie Bridgelux, i związana byłaby z obniżką cen na żarówki LED-owe. Fiser przypomina, że dzięki coraz doskonalszym technologiom znacznie poprawiła się wydajność takich żarówek w ostatnim czasie. Robert Yeh prezes Everlight Electronics uważa, że Tajwan powinien wypuścić własne marki produktów LED, w innym przypadku rynek szybko zajmą firmy z Chin i Korei. A będzie o co walczyć, według prezesa Everlight rynek LED-owy będzie rósł i już w tym roku osiągnie wartość 15 mld USD w porównaniu do 12,5 mld USD w 2012 r. Jeszcze optymistyczniejsze wizje roztacza Philips, u którego 20% przychodów generują produkty oświetleniowe LED. Dział LED był w ostatnim czasie mocno rozwijany, w odróżnieniu od branż takich jak półprzewodniki czy telewizory, z których Philips się wycofywał. Szacunki Philipsa dotyczące wartości rynku LED to 66,6 mld USD. Jak na razie to Japończycy najbardziej docenili energooszczędność i dłuższą żywotność oświetlenia LED, tam rynek rozwija się najszybciej. Ale i w Chinach sprzedaż rośnie, prognozy wskazują, że w 2012 r. sprzedano tam 600 tys. żarówek LED – 5 razy więcej niż w poprzednim roku. --- Źródło: LEDinside

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama