reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Dub / Wikipedia Technologie | 17 września 2012

Kando: sztuka walki wg Sony

‘W języku japońskim jest słowo kando. Dosłownie oznacza to poruszyć ludzi emocjonalnie’ mówi nowy prezes Sony, Kazuo Hirai. Właśnie tak walczyć będzie japoński gigant.
W wywiadzie dla Bloomberg Businessweek Kazuo Hirai opowiada, jaka jest jego koncepcja na uzdrowienie sytuacji koncernu: ‘Wiele marek przeżywa wzloty i upadki. Ci, którzy dzisiaj są na czele, za jakiś czas mogą znaleźć się na końcu peletonu. Przykładem jest nasz wielki konkurent Apple. 10, 12, 15 lat temu nie byli tak mocni jak wcześniej, w latach 70 czy 80-tych. A potem odbili się i znowu są czołową marką. Wszystko zależy od jakości produktu i zadowolenia konsumenta. Mając twórczy i zdeterminowany zespół, będziemy w stanie zaoferować klientom produkty, które rozpala ich wyobraźnię i przeniosą naszą markę na wyższy poziom. [...] W języku japońskim mamy słowo ‘kando’. Dosłownie oznacza to ‘poruszyć ludzi emocjonalnie’. To jest nasz cel. Wywołać u ludzi emocje. Wywołać uśmiech na twarzach klientów z całego świata. Niezależnie od tego, czy jesteś inżynierem pracującym nad udoskonaleniem jakości obrazu w telewizorach LCD, czy producentem gier komputerowych, czy pracujesz w jakimkolwiek innym dziale – Sony jest jedno. I chodzi nam o wywołanie kando.’

To nie tylko zamierzenia: w działach badawczych Sony zostało opracowanych 200 koncepcji nowych produktów, które miałyby się stać hitem na miarę Walkmana: ‘To jedno z wyzwań, jakie postawiłem przed ludźmi z R&D i działu rozwoju produktów: wyjść z czymś, co gruntownie zmieni zachowania konsumentów. Tego właśnie dokonał Walkman, to udało się PlayStation i wielu innym produktom Sony’.

Koncern będzie inwestował w technologie mobilne, ale i w rozrywkę – muzykę, gry i produkcję filmów. Jednak, w ocenie Kazuo Hirai, największym wyzwaniem, stojącym przed Sony, jest produkcja TV. Zapowiada dalsze wysiłki ograniczające koszty komponentów, logistyki i bieżącej działalności w tej dziedzinie. Opowiada też o procesie przenoszenia produkcji z Japonii do krajów o niższych kosztach produkcji, takich jak Malezja. Dwie najważniejsze rzeczy, wymagające zmiany to koncentracja na najważniejszych produktach (Sony pozbyło się w ostatnim czasie zakładów chemicznych) oraz przyśpieszenie tempa działania.

Źródło; Bloomberg Businessweek

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
January 10 2018 12:38 V9.0.1-1