© fouquin-christophe-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
TP Vision walczy o rynek europejski
Maarten de Vries, dyrektor TP Vision (spółka powstała z połączenia sił TPV i Philipsa) zakłada wzrost sprzedaży z 245 mln sztuk TV w roku 2011 do 270 milionów sztuk w roku 2015. Wzrost będzie napędzany przez wzmocnienie popytu w Rosji, Brazylii i wschodniej Europie.
TPV Technology Ltd. zapowiedziało obniżenie kosztów, ponieważ nie widzi ożywienia popytu w Europie, informuje agencja Bloomberg;
- Obraz w Europie jest bardzo zróżnicowany: od spadku dwucyfrowego w rejonach południowych, po stabilną lub delikatnie niższą sprzedaż na rynkach północnych – zauważa Maarten de Vries, dyrektor TP Vision.
TPV zmieniło też swoją strategię, poprzez rozszerzenie oferty na tańsze rynki. To doprowadziło do wysokiego jednocyfrowego wzrostu w drugim kwartale, powiedział de Vries.
TP Vision, z siedzibą w Amsterdamie, jest kluczowym producentem telewizorów w Europie, bazującym na dziedzictwie marki Philips w walce z azjatyckimi konkurentami tj. jak Samsung Elecronics Co. -Marka Philips jest naszym najsilniejszym atutem - powiedział de Vries. - Jeśli zapytać ludzi skojarzenie z marką Philips, większość będzie wymieniała właśnie telewizory.
Aby zwiększyć swój udział w rynku, TP Vision stawia na tzw. inteligentne telewizory. - Zmieniają się preferencje i musimy mieć pewność, że oferujemy odpowiednie produkty dla młodszych pokoleń – zaznacza Vries.