© Apple
Przemysł elektroniczny |
Tablet idealny
Tablety zaspokajają coraz więcej potrzeb użytkowników, wypierając tradycyjne komputery i notebooki. Moda, którą zapoczątkowało Apple wprowadzając na rynek iPada, zdaje się ewaluować z każdym miesiącem, powodując konkurowanie największych producentów na rynku urządzeń mobilnych.
Według RBC Capital Markets na koniec 2010 r. z tabletów korzystało ok. 0,3% ludzi na świecie. Wskaźnik ten ma jednak bardzo szybko się zwiększać.
Z badań przeprowadzonych przez Sybase na 2100 osób w Stanach Zjednoczonych wynika, że aż jedna czwarta użytkowników laptopów planuje ich zamianę na tablet. Średnio potencjalny konsument jest w stanie przeznaczyć na nowy tablet około 300 USD. Jednak aż 40% badanych nie deklarowało przywiązania do żadnej konkretnej marki. Ważne, by producent był znany na rynku tradycyjnych komputerów.
- Doświadczenie zdobyte w komputerów przenośnych to bezcenny kapitał, bardzo pomocny przy projektowaniu tabletów – wyjaśnia to Szymon Winciorek, business development manager w firmie ASUS Polska.
Na co klienci zwracają uwagę przy wyborze idealnego tabletu?
Najważniejszy dla potencjalnych użytkowników jest wyświetlacz. Ponad połowa wybrałaby taki w rozmiarze 10''. 26% wolałoby większy - 12'', a 21% - 7''. Najmniejszym, ledwie 3% wzięciem, cieszyłby sie sprzęt z małym, 5'' wyświetlaczem.
Aż 56% badanych brało pod uwagę w jakie dodatkowe aplikacje i oprogramowanie wyposażone jest urządzenie. Dla ponad 30% respondentów ważne było by dodatkowo wyposażony był on w zewnętrzną klawiaturę.
- Tablet staje się wtedy nieocenionym wsparciem w pracy. Co więcej jest bardziej mobilny niż notebook czy netbook – uważa Winciorek.
Źródło: Rzeczpospolita