reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica
Przemysł elektroniczny |

Rynek AGD stoi w miejscu, sprzedaż Amiki rośnie

W pierwszym kwartale 2011 r. Amica Wronki S.A. osiągnęła prawie 266 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 6.4 mln zł lub 2% w porównaniu z analogicznym kwartałem w roku ubiegłym. O ile sprzedaż krajowa spadła, o tyle sprzedaż zagraniczna Grupy Amica w pierwszym kwartale 2011 r. była wyższa o 16% r/r i osiągnęła wartość ponad 46 mln EUR.

Wyniki finansowe Amica Wronki S.A. w 1Q/2011: © Amica/ Obrazek posiada funkcję ZOOM. Spółce udało się wypracować zysk brutto ze sprzedaży o 6.7 mln zł wyższy niż w ubiegłym roku z uwagi na wyższą sprzedaż i poprawę rentowności (o 2%). Na wzrost rentowności największy wpływ miała niższa wartość hedgingu o 4.2 mln zł, wzrost sprzedaży kuchni (o 18 mln zł), podwyżki cen niektórych wyrobów, wzrost sprzedaży niektórych produktów na rynki zagraniczne (o 30%), wzrost sprzedaży do Rosji (o71%). Z drugiej jednak strony w analizowanym kwartale odnotowano wzrost cen towarów kupowanych od Samsungu w porównaniu do produkowanych wyrobów we własnych fabrykach. Sytuacja na rynku AGD w Polsce Sprzedaż sprzętu AGD w Polsce w pierwszym kwartale 2011 osiągnęła wartość 791 mln PLN i była na zbliżonym poziomie w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010 (spadek ‐0,3%). Niższy poziom sprzedaży został odnotowany w większości grup asortymentowych. W największym stopniu dotknął on kuchni wolnostojących (‐11,1%). Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się także okapy (‐2,3%), lodówki wolnostojące (‐1,7%), pralki (‐0,8%), zmywarki wolnostojące (‐1,5%) oraz zmywarki do zabudowy (‐1,2%). Na przeciwległym biegunie znalazły się kuchnie i piekarniki do zabudowy (wzrost o ponad 16%), a także płyty grzejne do zabudowy (+3,6%) oraz chłodnictwo do zabudowy (+3,9%). Źródło: Amica

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama