© TPV
Przemysł elektroniczny |
Philips przenosi biznes TV do TPV
Royal Philips Electronics ogłosiło zawarcie długoterminowego partnerstwa strategicznego z TPV Technology w zakresie działalności TV. Philips będzie posiadał 30% w nowej spółce, zaś TPV – 70%.
Nowa spółka będzie odpowiedzialna za projektowanie, produkcję, dystrybucję, marketing i sprzedaż w obrębie biznesu TV Philips'a na całym świecie, z wyjątkiem Chin, Indii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku i niektórych krajów Ameryki Południowej. W ramach transakcji, firma Philips udzieli spółce joint venture prawo do używania marki Philips na rynku TV, z uwzględnieniem prawa wykorzystania patentów, pracowników, klientów i dysponowaniem zapasami na całym świecie z wyłączeniem wyżej wymienionych obszarów. W zamian Philips będzie generował przychody wynikające z należności licencyjnych.
Najważniejsze warunki umowy:
- Philips udziela spółce prawo do używania marki Philips na wstępny okres pięciu lat z automatycznym odnowieniem na kolejne pięć lat;
- Nowa spółka będzie płaciła Philipsowi tantiemy w wysokości co najmniej 50 mln EUR począwszy od roku 2013;
- Philips otrzymuje 30% udziałów w nowej spółce, TPV – 70%;
- Podpisanie ostatecznej umowy ma nastąpić w trzecim kwartale 2011 r., a całkowite zamknięcie transakcji i rozpoczęcie działalności spółki joint venture będą miały miejsce jeszcze przed końcem roku.