reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Nintendo Przemysł elektroniczny | 30 marca 2011

BOM Nintendo 3DS = 100.71 USD

BOM przenośnej konsoli gier wideo 3DS od Nintendo wynosi 100.71 USD, wynika z analiz iSuppli IHS. Zobaczmy jak wygląda urządzenie od środka.
Uwzględniając koszty produkcji na poziomie 2.54 USD otrzymujemy pełne koszty BOM równe 103.25 USD. Dla porównania cena detaliczna urządzenia wynosi 249.99 USD w Stanach Zjednoczonych.

BOM w wysokości 100.71 USD stanowi 33% wzrost z 75.58 USD kosztów jakie oszacowano około dwa lata temu dla poprzedniego modelu przenośnej konsoli gier Nintendo DSi. Jeśli bieżące koszty produkcji modelu 3DS porównamy z aktualnymi kosztami produkcji starszego modelu DSi, różnica byłaby jeszcze większa.

© IHS iSuppli / W tabeli przedstawiono wstępne wyniki analiz IHS – porównanie modelu 3DS z DSi. Przedstawione zestawienie zakłada tylko uwzględnienie kosztów sprzętu i jego produkcji, bez uwzględnienia kosztów tj. oprogramowanie, licencje i tantiemy.

Chociaż 3DS trafiło do sprzedaży w USA zaledwie dwa dni temu, IHS w zeszłym tygodniu udało się zdobyć jedno z urządzeń w Japonii, gdzie jest ono dostępne na rynku od około miesiąca, co pozwoliło na dokładne przyjrzenie się jego wyposażeniu.

Wyprodukowano w Japonii

Jak w przypadku większości produktów wytwarzanych przez japońskie firmy, większość komponentów do 3DS dostarczyły firmy z siedzibą w Japonii. Z tego powodu 3DS ma znacznie większą predyspozycję do zakłóceń w łańcuchu dostaw wywołanych przez trzęsienie ziemi i tsunami. Chociaż IHS nie widzi żadnych szczególnych problemów w dostawach komponentów do 3DS, katastrofa w Japonii może mieć wpływ na produkcję i dystrybucję nowej konsoli gier.

Wyświetlacz

© IHS iSuppli/

Nintendo 3DS, tak samo jak poprzednik, posiada dwa ekrany. Dolny ekran jest ekranem dotykowym, obsługiwanym przez wbudowany w konsolę teleskopowy rysik. Ekran górny jest ekranem 3D, gdzie efekt trójwymiarowy widoczny jest gołym okiem. Nowy model Nintendo wyposażony jest w 3.5 calowy (90 mm) wyświetlacz 3D firmy Sharp Corp. o rozdzielczości 800x240 (400 x 240 WQVGA na jedno oko) z 24 bitową paletą kolorów.

Z 33.80 USD, główny wyświetlacz 3D, a także dodatkowy wyświetlacz – także od firmy Sharp - wraz z ekranem dotykowym, stanowią najbardziej kosztowną grupę i zajmują 34% całkowitych kosztów BOM. Wyświetlacz w 3DS stanowi bowiem największą różnicę kosztów w porównaniu do poprzedniego modelu DSi, w którym jego koszty kształtowały się na poziomie 11.85 USD.

Procesor

© IHS iSuppli/

Innym istotnym podsystemem w 3DS jest procesor aplikacji, który stanowi około 10% całkowitej wartości BOM i jest o 15% droższy niż procesor wykorzystany w poprzednim modelu. W chwili obecnej, stary procesor Sharp prawdopodobnie kosztuje mniej niż 7 USD za sztukę.

Podobnie jak w DSi, IHS uważa, że procesor aplikacji w 3DS jest produkowane przez Sharpa w Japonii. Założenie, że to właśnie Sharp jest dostawcą wynika z podobieństwa oznaczeń na płytce krzemowej wewnątrz układu, przypominające te z Nintendo DSi. Prawdopodobnie procesor aplikacji został zaprojektowany na zamówienie specjalnie dla Nintendo. Analiza sugeruje, że zapewnia on znacznie wyższą wydajność niż procesor aplikacje w DSi.


Pamięć

Koszt podsystemu pamięci 3DS oszacowano na 8.36 USD, czyli 8,3% całkowitej wartości BOM. Oznacza to, że koszt pamięci w najnowszym modelu przenośnej konsoli jest ponad dwukrotnie wyższy od tego jaki poniesiono w modelu DSi. Główną przyczyną wzrostu kosztów jest to, że zawartość pamięci NAND Flash w 3DS wzrosła o osiem razy, z 2 do 16GB. Dostawcą pamięci NAND Flash jest Samsung Electronics Co Ltd. W modelu 3DS jest wbudowane urządzenie magazynowania danych eMMC, które umożliwia łatwiejsze i krótsze cykle realizacji zadań.

Dodatkowo konsola wyposażona jest w 512MB pamięci FCRAM (fast cycle random access memory) od Fujitsu.

Interfejs

© IHS iSuppli/

Interfejs użytkownika w 3DS jest droższy od wykorzystanego w modelu poprzednim aż o 71.1% i z 6,81 USD stanowi 6,8% całkowitego BOM. Urządzenie wyposażono w żyroskop od InvenSense i akcelerometr produkowany przez STMicroelectronics, które wykorzystywane są w grach.

Moduł Wi-Fi Atheros AR6014G-AL1C 802.11b/g, zapewniający bezprzewodowy dostęp do internetu i łączność sieciową kosztował 5 USD.

Trzy kamery

Główną atrakcją 3DS jest zastosowanie aparatów, które pozwalają użytkownikom na wykonanie zdjęć 3D. Ten stereofoniczny system wizyjny opiera się na dwóch równoległych kamerach VGA obsługujących 3D. Konsola posiada dodatkowo trzecią standardową kamerę VGA. Koszt trzech kamer jest zbliżony do kosztu dwóch jakie poniesiono przy produkcji modelu DSi i wynosi on 4,70 USD lub 4,7% BOM.

Bateria

Koszt podsystemu baterii w 3DS szacuje się na 3,50 USD (3.5% BOM), wobec 1.70 USD jakie poniesiono na ten cel przy produkcji modelu DSi.

Pojemność baterii według producenta stanowi 1300 mAh, wobec 840 mAh w modelu DSi. Według iSuppli baterię dostarczył Samsung, a jej pojemność sięga nawet 1470 mAh. Koszt oszacowano na 3.5 USD.

Wszystkie obrazki posiadają funkcję ZOOM

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 13 2017 22:15 V8.9.2-2