reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Sharp
Przemysł elektroniczny |

Nadchodzi era cyfrowa: 14 mln odbiorników do wymiany

Już jesienią producenci sprzętu telewizyjnego mogą liczyć na większe zyski. Tylko 30% z ponad 20 mln telewizorów używanych przez Polaków dostosowanych jest do odbioru sygnału cyfrowego. 14 mln odbiorników trzeba będzie wymienić albo dokupić do nich specjalny dekoder.

Nadal ponad 14 mln odbiorników w polskich domach jest nieprzystosowanych do odbioru sygnału cyfrowego. W związku z ustawą o cyfryzacji ich właściciele będą musieli kupić specjalne dekodery i urządzenia z wbudowanym tunerem cyfrowym. Analitycy przewidują, że duża konkurencja na rynku, spowoduje spadek cen sprzętu telewizyjnego. Zgodnie z ustawą państwo ma partycypować w wydatkach na zakup dekodera. Polski Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego przewiduje, że większość użytkowników (60%) zdecyduje się więc na zakup dekodera zamiast na zakup nowego odbiornika. W najbliższym roku sprzedaż takich dekoderów wzrośnie do 35%. Zgodnie z prognozami potrzebnych będzie nawet 7 mln dekoderów, co daje obroty z ich sprzedaży w sklepach na poziomie 1,4 mld zł, podaje Dziennik Gazeta Prawna. Sygnał analogowy zostanie wyłączony 31 lipca 2013 r. Wtedy też można spodziewać się największego zapotrzebowania na przystosowane do odbierania sygnału cyfrowego dekodery i urządzenia z wbudowanym tunerem cyfrowym. Obecnie za odpowiedni dekoder trzeba zapłacić od 200-350 zł. Oczekuje się, że cena ta spadnie o 20-30%. Oprócz dekoderów na rynku dostępne są już także anteny telewizyjne z wbudowanym tunerem cyfrowym. Na przełomie wiosny i lata mają pojawić się także pierwsze odtwarzacze Blu-ray z taką funkcją. Producenci już przygotowują się do wielkiego boomu na rynku telewizyjnym. Jak dowiedział się „DGP”, Sharp, który na razie produkuje dekodery tylko na rynek angielski, zastanawia się nad wprowadzeniem ich także do Polski. – Mamy takie plany. Zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że sprzęt zazwyczaj kompletuje się w obrębie jednej marki. Chcielibyśmy więc ułatwić naszym klientom zakupy – mówi Cezary Urynowicz. Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama