reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AMD Przemysł elektroniczny | 25 marca 2011

Intel i AMD: są rzeczy, które nigdy się nie zmieniają

W czasach ciągłych zmian w sektorze elektroniki, jedna rzecz pozostaje wciąż taka sama: udziały rynkowe Intel oraz Advanced Micro Devices (AMD) w roku 2010 pozostały niemal bez zmian.
Intel zakończył rok 2010 z udziałem a poziomie 81.0% w globalnym rynku mikroprocesorów, o 0.4 p.p. więcej niż w roku 2009. Z kolei AMD zdobył 11.4% udziału, o 0.8 p.p. mniej niż rok wcześniej. Obroty światowego rynku mikroprocesorów wzrosły w roku 2010 o 25% i osiągnęły poziom 40 mld USD. W roku 2009 rynek odnotował spadek o 6%.

© IHS iSuppli

Rynek mikroprocesorów tradycyjnie jest zdominowany przez sprzedaż Intel’a i AMD produktów klasy X86 na rynek PC. Jednak, w roku 2010, pojawił się też nowy, ważny segment: rynek tabletów, zdominowany z kolei przez iPad, który sam zaprojektował procesor i zlecił jego produkcję Samsung Electronics.

IHS iSuppli informuje, iż sprzedaż tabletów z zera w roku 2009 skoczyła do poziomu 17.4 mln sztuk w roku 2010. Co więcej, do roku 2015, rynek ten ma rozwinąć się do poziomu 240 mln sztuk. W rezultacie, to właśnie ten segment stanowi największy motor rozwoju rynku mikroprocesorów, nie tylko stwarzając okazje dla nowych graczy (Samsung), lecz stanowiąc też nowe wyzwanie dla tuzów rynku, AMD i Intel.

Tymczasem, technologia mikroprocesorowa w roku 2010 przeżyła fundamentalną zmianę, a to za sprawą pojawienia się procesorów typu GEM, stosowanych w tzw. ‘głównym nurcie’ rynku, czyli laptopach i desktopach. Obaj główni gracze próbują zająć dominującą pozycję w tym segmencie, który stanowi już jedną trzecią całości rynku.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 16 2017 14:56 V8.8.6-1