reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TPV Przemysł elektroniczny | 24 marca 2011

TPV ogłosił wyniki za 2010

Skonsolidowana sprzedaż TPV wzrosła w roku 2010 aż o 44.8%, z poziomu 8.0 mld USD do 11.6 mld USD. Polski zakład osiągnął zdolności produkcyjne 10 mln sztuk.
Zysk wzrósł o 19.9%, z poziomu 141.2 mln USD w roku 2009 do 169.3 mln USD w roku 2010. Marża brutto spała o 0.4 punktu procentowego, do poziomu 5.4%, głównie ze względu na erozję cen na rynku LCD TV. W komentarzu do wyników podkreślany jest silny spadek cen na rynku LCD, wywierający negatywny wpływ na rentowność holdingu.

W geograficznej strukturze sprzedaży najważniejsze są Europa (31.4%) oraz Chiny 30.8%. Północna Ameryka stanowi 18.8% obrotu (jej udział mocno spadł, o ponad 5 p.p.), reszta świata generuje 19% sprzedaży firmy.

Tradycyjnie, TPV zajmuje wiodącą pozycję w produkcji monitorów PC, zdobywając 32.8% światowego rynku. Dostawy monitorów PC w roku 2010 wyniosły 56.5 mln sztuk (46.2 mln sztuk w roku 2009). Dostawy LCD TV wzrosły o połowę, z poziomu 9.5 mln sztuk w roku 2009, do 14.8 mln sztuk w roku 2010. TPV zdobyło tym samym 7.7% światowego rynku LCD TV, mając między innymi wyłączność na dystrybucję LCD TV pod marką Philips na terenie Chin.

TPV zainwestowało 213.4 mln USD, w tym między innymi w rozszerzenie zdolności produkcyjnych zakładu w Gorzowie do poziomu 10 mln sztuk wyrobów rocznie. W roku 2010 TPV powołało też joint venture z firmą AU Optronics na terenie Polski, które ma zająć się produkcją modułów LCD.

Plany na rok 2011 obejmują między innymi budowę zakładu w Rosji.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 13 2017 22:15 V8.9.2-1