reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TPV
Przemysł elektroniczny |

TPV ogłosił wyniki za 2010

Skonsolidowana sprzedaż TPV wzrosła w roku 2010 aż o 44.8%, z poziomu 8.0 mld USD do 11.6 mld USD. Polski zakład osiągnął zdolności produkcyjne 10 mln sztuk.

Zysk wzrósł o 19.9%, z poziomu 141.2 mln USD w roku 2009 do 169.3 mln USD w roku 2010. Marża brutto spała o 0.4 punktu procentowego, do poziomu 5.4%, głównie ze względu na erozję cen na rynku LCD TV. W komentarzu do wyników podkreślany jest silny spadek cen na rynku LCD, wywierający negatywny wpływ na rentowność holdingu. W geograficznej strukturze sprzedaży najważniejsze są Europa (31.4%) oraz Chiny 30.8%. Północna Ameryka stanowi 18.8% obrotu (jej udział mocno spadł, o ponad 5 p.p.), reszta świata generuje 19% sprzedaży firmy. Tradycyjnie, TPV zajmuje wiodącą pozycję w produkcji monitorów PC, zdobywając 32.8% światowego rynku. Dostawy monitorów PC w roku 2010 wyniosły 56.5 mln sztuk (46.2 mln sztuk w roku 2009). Dostawy LCD TV wzrosły o połowę, z poziomu 9.5 mln sztuk w roku 2009, do 14.8 mln sztuk w roku 2010. TPV zdobyło tym samym 7.7% światowego rynku LCD TV, mając między innymi wyłączność na dystrybucję LCD TV pod marką Philips na terenie Chin. TPV zainwestowało 213.4 mln USD, w tym między innymi w rozszerzenie zdolności produkcyjnych zakładu w Gorzowie do poziomu 10 mln sztuk wyrobów rocznie. W roku 2010 TPV powołało też joint venture z firmą AU Optronics na terenie Polski, które ma zająć się produkcją modułów LCD. Plany na rok 2011 obejmują między innymi budowę zakładu w Rosji.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama