reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Przemysł elektroniczny | 14 marca 2011

Rynek AGD traci; liderzy zyskują

Jak wynika z najnowszych danych Gfk, wartość sprzedaży dużego AGD w Polsce w 2010 r. spadła o 10,7%, do poziomu 4,2 mld zł. W ujęciu ilościowym, sprzedaż spadła do 3,5 mln sztuk, czyli o 5,8%. Amica Wronki jest liderem sprzedaży na polskim rynku w ujęciu ilościowym, a Electrolux, w ujęciu wartościowym.
- W najbliższych latach spodziewamy się, że rynek AGD zacznie rosnąć. Od 2012 r. prognozujemy spadek bezrobocia, więc wzrośnie skłonność Polaków do wydawania, także na domowy sprzęt. Dotyczy to zwłaszcza dużego. W wielu polskich domach pracują choćby lodówki starszych generacji, zużywające znacznie więcej energii niż te produkowane obecnie - powiedział „Rzeczpospolitej” Wojciech Orszewski, analityk z Euromonitor International.

Pomimo spadku sprzedaży AGD w Polsce, liderzy wydają się być zadowoleni. Rok 2010 na pewno zaliczy do udanych Amica Wronki, której udział w rynku w ujęciu ilościowym stanowi 16,1% oraz 13,2% w ujęciu wartościowym co oznacza wzrost w obu przypadkach o 0,1% w porównaniu do roku 2009.

- W tym roku planujemy dalszy rozwój, dwucyfrowy wzrost skonsolidowanej sprzedaży oraz podwojenie zysku operacyjnego w stosunku do wyników za 2010 r. – mówi „Rzeczpospolitej” Jacek Rutkowski, prezes Amiki.

Sprzedaż szwedzkiego Electroluxa zwiększyła się aż o 1,2% i wyniosła 13,2% w ujęciu ilościowym dając mu pozycję wicelidera oraz 13,8% w ujęciu wartościowym plasując go na pierwszym miejscu w rankingu.

- W trudniejszych czasach można zazwyczaj zaobserwować dwa trendy. Klienci stają się znacznie bardziej wrażliwi na cenę i szukają tańszych propozycji. Z drugiej stawiają na marki, którym szczególnie ufają. Na pozycję lidera w wartości sprzedaży konsekwentnie pracowaliśmy od paru lat, rozbudowując ofertę produktową i inwestując - mówi Adam Cich, dyrektor generalny oddziału handlowego Electrolux Poland.

Inni producenci zapowiadają dalszą walkę o klientów. Włoski Indesit opanował 9,8% rynku w ujęciu ilościowym oraz 9,6%, jeśli chodzi o wartość sprzedaży. Samsung zwiększył swój udział w rynku o 0,7% do poziomu 4,7%; LG o 0,4% do poziomu 3,2%. Sumując udziały poszczególnych marek, Bosch i Siemens posiada łącznie 18,7% udziału w ujęciu wartościowym oraz 14,8% w ilościowym i jest liderem rynku pod względem wartości sprzedaży.

Źródło: Rzeczpospolita

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-1