reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung
Przemysł elektroniczny |

Rynek AGD traci; liderzy zyskują

Jak wynika z najnowszych danych Gfk, wartość sprzedaży dużego AGD w Polsce w 2010 r. spadła o 10,7%, do poziomu 4,2 mld zł. W ujęciu ilościowym, sprzedaż spadła do 3,5 mln sztuk, czyli o 5,8%. Amica Wronki jest liderem sprzedaży na polskim rynku w ujęciu ilościowym, a Electrolux, w ujęciu wartościowym.

- W najbliższych latach spodziewamy się, że rynek AGD zacznie rosnąć. Od 2012 r. prognozujemy spadek bezrobocia, więc wzrośnie skłonność Polaków do wydawania, także na domowy sprzęt. Dotyczy to zwłaszcza dużego. W wielu polskich domach pracują choćby lodówki starszych generacji, zużywające znacznie więcej energii niż te produkowane obecnie - powiedział „Rzeczpospolitej” Wojciech Orszewski, analityk z Euromonitor International. Pomimo spadku sprzedaży AGD w Polsce, liderzy wydają się być zadowoleni. Rok 2010 na pewno zaliczy do udanych Amica Wronki, której udział w rynku w ujęciu ilościowym stanowi 16,1% oraz 13,2% w ujęciu wartościowym co oznacza wzrost w obu przypadkach o 0,1% w porównaniu do roku 2009. - W tym roku planujemy dalszy rozwój, dwucyfrowy wzrost skonsolidowanej sprzedaży oraz podwojenie zysku operacyjnego w stosunku do wyników za 2010 r. – mówi „Rzeczpospolitej” Jacek Rutkowski, prezes Amiki. Sprzedaż szwedzkiego Electroluxa zwiększyła się aż o 1,2% i wyniosła 13,2% w ujęciu ilościowym dając mu pozycję wicelidera oraz 13,8% w ujęciu wartościowym plasując go na pierwszym miejscu w rankingu. - W trudniejszych czasach można zazwyczaj zaobserwować dwa trendy. Klienci stają się znacznie bardziej wrażliwi na cenę i szukają tańszych propozycji. Z drugiej stawiają na marki, którym szczególnie ufają. Na pozycję lidera w wartości sprzedaży konsekwentnie pracowaliśmy od paru lat, rozbudowując ofertę produktową i inwestując - mówi Adam Cich, dyrektor generalny oddziału handlowego Electrolux Poland. Inni producenci zapowiadają dalszą walkę o klientów. Włoski Indesit opanował 9,8% rynku w ujęciu ilościowym oraz 9,6%, jeśli chodzi o wartość sprzedaży. Samsung zwiększył swój udział w rynku o 0,7% do poziomu 4,7%; LG o 0,4% do poziomu 3,2%. Sumując udziały poszczególnych marek, Bosch i Siemens posiada łącznie 18,7% udziału w ujęciu wartościowym oraz 14,8% w ilościowym i jest liderem rynku pod względem wartości sprzedaży. Źródło: Rzeczpospolita

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama