reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LUG Przemysł elektroniczny | 04 marca 2011

LUG podbija zagraniczne rynki; sprzedaż wzrasta o 137% w 2010

Dynamika przychodów ze sprzedaży LUG S.A., jednego z największych producentów oświetlenia w Polsce, w 2010 r. osiągnęła poziom 37%, z czego przeważającą rolę odegrała dynamika przychodów z eksportu. Firma na przełomie ostatniego roku zwiększyła także zatrudnienie o 111 osób do poziomu 373 pracowników.
Wyniki finansowe za rok 2010:
- przychody ze sprzedaży: 181.223.999,67 zł (2009: 59.457.005,63 zł; +136,51%)
- zysk operacyjny: 2.220.258,90 zł (2009: -811.891,44)
- zysk netto: 1.564.163,18 zł (2009: -2.354.619,17)

W 2010 roku wzrósł udział eksportu w ogólnej sprzedaży realizowanej przez Grupę Kapitałową LUG S.A., z 33,4% do 44,6%. Zagraniczne rynki działania to blisko 40 państw w różnych częściach świata: Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W 2011 r. firma planuje ekspansję na rynki Ameryki Południowej Australii.

Działania LUG realizowane były przy współfinansowaniu ze środków unijnych. W lutym 2010 r. podpisano umowę w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, na lata 2007-2013, Działanie 6.1.: Paszport do eksportu, osi priorytetowa 6: Polska gospodarka na rynku międzynarodowym. Dotacja w wysokości 200 tys. zł została przeznaczona na współfinansowanie udziału firmy LUG Light Factory Sp. z o.o. w tarach Light & Building we Frankfurcie nad Menem oraz na pozyskanie certyfikatów na produkty.

W 2010 r. znacząco wzrosło także zatrudnienie w firmie. Rok do roku liczba pracowników wzrosła o 111 osób do poziomu 373 pracowników.

Inwestycje w Dziale Rozwoju wyniosły 1 107,03 tys. zł, natomiast park maszynowy został wzbogacony o dwie prasy typu AMADA o łącznej wartości 1 897,51 tys. zł.

Plany na rok 2011:
- rozbudowa struktury handlowej w Polsce w oparciu o nowe biura projektowe;
- ekspansja na rynkach zagranicznych i wejście na rynek Ameryki Południowej i Australii;
- otwarcie przedstawicielstwa handlowego w Paryżu oraz w Dubaju;
- rozwój portfolio produktów;
- rozwój energooszczędnych systemów oświetleniowych w celu zaspokojenia popytu wynikającego z regulacji prawnych Unii Europejskiej.

Planowana wartość inwestycji w 2011 r. wynosi 4 300,00 tys. zł.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-2