reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Zelmer Przemysł elektroniczny | 01 marca 2011

PROfit 2013: nowa strategia Zelmera na lata 2011-2013

Wczoraj wieczorem zarząd Zelmera przedstawił główne założenia do nowej strategii działania Grupy Zelmer w latach 2011 – 2013 o nazwie "PROfit 2013”, która ma na celu przede wszystkim zwiększenie marży realizowany poprzez wzrost poziomu sprzedaży oraz wzrost efektywności operacyjnej.
Spółka zamierza osiągnąć powyższe założenia poprzez realizację inicjatyw strategicznych w czterech głównych obszarach :
1.Rozwój sprzedaży na strategicznych rynkach Europy Środkowo – Wschodniej (Polska, Rosja, Ukraina);
2.Rozwój produkcji odkurzaczy oraz sprzętu kuchennego;
3.Wzrost efektywności operacyjnej: budowa nowej fabryki zlokalizowanej w SSE, amortyzacja znaku towarowego oraz połączenie działalności na rynkach Słowacji i Czech;
4.Rozwój organizacji poprzez stworzenie organizacji o zasięgu międzynarodowym.

W ramach założenia strategicznego dotyczącego rozwoju rynków, Emitent będzie koncentrował się w latach 2011 – 2013 na największych rynkach Europy Środkowo – Wschodniej tj. Polsce, Rosji i Ukrainie. Grupa Zelmer dążyć będzie osiągnięcia wzrostu sprzedaży na tych rynkach do 2013 roku: sprzedaż na rynku polskim ponad 20%, na rynku rosyjskim ponad 70%, na rynku ukraińskim 35%.

Strategia PROfit 2013 zakłada, iż głównymi motorami wzrostu sprzedaży i udziałów będą kluczowe kategorie, a więc odkurzacze oraz sprzęt kuchenny. Emitent zamierza skoncentrować prace rozwojowe oraz nakłady inwestycyjne na tych kategoriach. W całym okresie strategii planuje się, iż nakłady inwestycyjne na nowe wdrożenia osiągną poziom ok. 70 mln PLN i będą stanowić w 2011 roku 2,2% przychodów, a w latach kolejnych: 3,0% i 3,9% przychodów Grupy Zelmer.

Mając na uwadze powyższe cele strategiczne, spółka zakłada wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Zelmer w 2011 r. o 12%, w 2012 r. o 23%, a w 2013 r. o 33% w stosunku do 2010 r. Grupa Zelmer będzie również dążyła do uzyskania wzrostu poziomu EBITDA w 2011 r. o 16%, w 2012 o 32%, a w 2013 o 49% w stosunku do 2010 r.

Źródło: Zelmer

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-2