reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 09 grudnia 2008

BB Electronics zerka na nasz region

evertiq miał przyjemność rozmawiać z Panem Knud Andersen’em, CEO duńskiego dostawcy usług EMS BB Electronics.
Jak Pan postrzega rozwój BB Electronics w Skandynawii ?

Generalnie, w roku 2008 rozwój BB Electronics był pozytywny i obecnie firma odnotowuje satysfakcjonujący poziom rentowności. Realistyczna prognoza na 2009 rok przewiduje organiczny wzrost na poziomie 5-10%.

Czy planujecie Państwo wzmocnić swoją obecność w Skandynawii?

W pierwszej połowie roku 2008, BB Electronics ustanowił Technology Centre, które spotkało się z pozytywną reakcją rynku. Jednocześnie, powołaliśmy również do życia biuro sprzedaży w Szwecji. BB Electronics będzie kontynuował współpracę z sektorami telekomunikacji, przemysłu oraz medycyny. Bazując na elastycznej produkcji w Skandynawii oraz w Chinach, będziemy rozwijali się w zakresie usług kontraktowych oraz usług ODM / Design for Manufacturing.

Czy planujecie również Państwo rozwój w innych krajach europejskich?

Tak, ustanowimy jednostkę w regionie CEE [Central Eastern Europe], jako iż jest ku temu sprzyjający moment. Konkretne terminy będą zależeć od dalszego przebiegu kryzysu ekonomicznego. Obecny kryzys oznacza również, iż opcja przejęcia podmiotu w regionie CEE staje się realną opcją, również w perspektywie krótkoterminowej. BB Electronics aktualnie analizuje rozmaite możliwości.

Czy planujecie Państwo wzrost zatrudnienia?

Generalnie nie. Wzrost zatrudnienia przewidujemy w jednostkach sprzedaży, w Technology Centre oraz w Chinach. W duńskich zakładach, BB Electronics przewiduje stabilizację liczby zatrudnionych oraz stopniowo rosnącą produkcję w efekcie programów LEAN.

Czy planujecie Państwo inwestycje w sprzęt i wzrost zdolności produkcyjnych?

Tak, BB Electronics może i będzie inwestował w sprzęt ażeby sprostać wymaganiom, z którymi się spotykamy, czego przyczyną jest wciąż rosnący poziom skomplikowania produktów naszych klientów.

Który z segmentów jest najważniejszy dla BB Electronics?

Segmenty telekomunikacji i przemysłu. Niemniej jednak, widzimy również duże perspektywy segmentu medycznego, który jak się spodziewamy w ujęciu procentowym będzie wzrastał szybciej, aniżeli dwa pozostałe.

Czy planujecie rozszerzyć swoją działalność na inne obszary rynku ?

Obecnie nie. Strategią BB Electronics jest obsługa klientów potrzebujących małych i średnich serii na najwyższym poziomie, skupiając się na takich walorach jak terminowość dostaw, elastyczność, jakość oraz kompetencje techniczne. BB Electronics uważa, iż recesja następująca po kryzysie finansowym będzie wymagać koncentracji działań oraz doprowadzi do nasilenia konkurencji. BB Electronics jest przygotowane na tę sytuację i nie wydaje nam się, iż miał by to być odpowiedni moment na wejście do nowych segmentów rynku, jako wyraz ‘krótkoterminowej paniki’, co zwykle się nie sprawdza.

evertiq chciałby podziękować wszystkim w BB Electronics, którzy przyczynili się do powstania tego wywiadu

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 23 2017 21:01 V8.2.4-1