reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 20 listopada 2008

Katowicki Pronox wychodzi na zyski

Pronox, posiadający między innymi własną montownię telewizorów oraz rozwijający markę akcesoriów komputerowych Easy Touch, osiągnął w 3Q bardzo dobre wyniki operacyjne
Sprzedaż 3Q bieżącego roku wyniosła 167.7 mln zł (rok temu 124.5 mln zł), a wynik operacyjny ukształtował się na poziomie 898 tys zł (204 tys zł). Wysokie koszty finansowe sprowadziły jednak końcowe wyniki firmy poniżej zera, do poziomu -955 tys zł.

W ujęciu narastającym przychody wzrosły z poziomu 383 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2007 do 466 mln zł obecnie. Mimo wzrostu obrotów, wyniki finansowe są znacznie gorsze niż rok temu: EBIT wyniósł -2.4 mln zł (3.0 mln zł w roku 2007), zysk netto 239 tys zł (również 3.0 mln zł). W komentarzu do sprawozdania czytamy, iż powodem pogorszenia się wyników jest znacznie obciążenie kosztami rozwoju kanałów dystrybucji oraz uruchomienia montowni TV, opóźnienia w realizacji inwestycji we własnym obiekcie w Dąbrowie Górniczej, a także znaczne nakłady na promocję marki Easy Touch.

Sprzedaż marki własnej Easy Touch wyniosła 56 mln zł (wzrost z poziomu 30 mln zł), w tym 9 mln zł stanowiła sprzedaż telewizorów LCD. Marża zrealizowana na wyrobach sygnowanych marką własną wyniosła 5 mln zł.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-1