reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Polskie komórki idą jak ciepłe bułeczki

myPhone sprzedał w I połowie 2010 roku 83 tysiące telefonów, o 137% więcej niż w analogicznym okresie roku 2009.

Wyniki 1H.2010 Przychody całej grupy TelForceOne S.A., w skład której wchodzi myPhone, zmniejszyły się w z poziomu 52.1 mln zł w 1H.2009 do 48.7 mln zł w 1H.2010. Mimo spadku sprzedaży, Grupa wyraźnie poprawiła wyniki: zysk operacyjny wzrósł z 3.0 mln zł do 4.2 mln zł, natomiast zysk netto z 0.8 mln zł do 2.3 mln zł. Ekspansja geograficzna W pierwszym półroczu 2010 roku spółka myPhone odnotowała dynamiczny wzrost wolumenu sprzedaży, wprowadzając na rynek ponad 83 tysiące telefonów (wzrost o 137 % R/R). Bardzo dobrze rozwinęła się sprzedaż na rynki zagraniczne, w szczególności na Węgrzech, gdzie telefony myPhone wprowadzone zostały do sprzedaży w tamtejszej sieci TESCO. W tym czasie telefony myPhone wprowadzono w Słowenii do oferty operatora SI mobil, zaś w Estonii do operatora Elise. Systematycznie rozwijana jest sprzedaż do czeskiego operatora Tmobile. W Polsce telefony myPhone dostępne są w sprzedaży w największych sieciach handlowych (m.in. Media Markt, Saturn, Biedronka, Real). W pierwszej połowie 2010 do dotychczasowej listy sieci dołączyły placówki kilku nowych, m. in. Media Expert, E'leclerc, Partner RTV AGD, Multi, LEW. Telefony myPhone wprowadzone zostały rownież do oferty operatorów Dialog i INEA. Rozwój portfolio produktów W 1H.2010 roku myPhone wprowadził do sprzedaży 8 nowych modeli. W aktualnym portfolio myPhone znajduje się 18 modeli z technologią Dual SIM, 3 modele na jedną kartę SIM, 7 modeli z odbiornikiem TV, 7 z dotykowym ekranem oraz 4 modele z serii myPhone Simple Life. Do końca roku 2010 firma zaprezentuje 11 premierowych modeli, w tym serie próbne dwóch urządzeń z systemem operacyjnym Android, a także modele Dual SIM produkowane we współpracy z fabryką Lenovo. Udział w rynku Według szacunków myPhone, w roku 2010 na rynku poza operatorskim (open market) sprzedanych zostanie od 700 do 900 tys. telefonów komórkowych, zaś w pierwszym półroczu bieżącego roku sprzedaż nie przekroczyła 350 tysięcy. W tym samym czasie sprzedaż terminali myPhone na rynku polskim, z wykluczeniem sprzedaży za pośrednictwem operatorów wyniosła 26 tysięcy sztuk. Szacunkowy udział spółki w rynku poza operatorskim kształtował się na poziomie 6-7%.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama